10 tips voor het verbeteren van de gezondheid bij gastro-oesofageale refluxziekte

  1. Ga niet op de bank liggen met een laptop en een hotdog in de hand.

U dient alleen licht verteerbare gezonde voeding op uw bord te hebben, die de slijmvliezen van het maagdarmkanaal niet irriteert. Maak na het eten een wandeling van een half uur (in een rustig, langzaam tempo) langs een rustig steegje.

  1. Haast u na het eten niet om de kasten opnieuw in te delen en hard te werken.

Zware voorwerpen tillen en inspannende inspanning zijn pas mogelijk na anderhalf uur rust, ook als je eerder maar een halve banaan hebt gegeten.

  1. Leer langzaam en voorzichtig te eten, kauw voedsel tot een vloeibare toestand en slik nooit grote

    stukken door.

Probeer uw dag zo te plannen dat er tijd is voor vijf of zes maaltijden.

  1. Stoppen met roken en afvallen.

De symptomen van de ziekte zullen verminderen als u afscheid kunt nemen van roken en extra ponden.

  1. Er moet veel aandacht worden besteed aan uw kleding.

Alle kleding moet van natuurlijke stoffen zijn gemaakt en niet te strak. Het is noodzakelijk om riemen en alles wat de maag comprimeert op te geven.

  1. Versterking van het zenuwstelsel.

Leer positief te denken en vind positieve kanten in elke, zelfs de meest trieste gebeurtenis. Angst ontneemt ons de mogelijkheid om dingen of gebeurtenissen correct te bekijken en maakt ons onzeker. Dergelijke angst is de oorzaak van veel ziekten. Je moet je humeur beheersen. Wen er drie keer per dag aan om op zoek te gaan naar positieve aspecten in je leven. Leer bewust om negatieve gedachten te ‘vangen’ en vertaal ze onmiddellijk in positieve.

Een goed humeur is heel belangrijk. Je moet proberen zo lang mogelijk een positieve houding aan te nemen. Het vermogen om de stemming te beheersen is buitengewoon krachtig. Dankzij dit vermogen kunt u gemakkelijk herstellen.

  1. Controleer uw dieet en eet vaak, maar in kleine porties.

Met “vaak” wordt bedoeld 5-6 keer per dag eten. Intervallen tussen maaltijden worden zo berekend dat je elke 2,5-3,5 uur iets moet eten, omdat het lichaam niet gemakkelijk is om sommige basisfuncties uit te voeren, zoals de vertering van voedsel dat de maag binnenkomt. Kleine porties helpen voedsel sneller te verteren.

De voorkeur gaat uit naar voedsel dat gestoomd, gestoofd, gebakken of gekookt is. Dit voedsel wordt sneller verteerd zonder de ontstoken slokdarm te irriteren. Als je vet voedsel en gebakken aardappelen blijft eten, is er geen goede spijsvertering.

  1. Wees tijdens de training heel voorzichtig en overbelast uzelf niet.

Til nooit zware gewichten op en oefen nooit te hard. Lichte oefeningen zijn nuttig voor GERD. Alleen met de juiste aanpak zal er een positief resultaat zijn.

  1. Versterk de buikspieren.

Er is een eenvoudige manier om de buikspieren te versterken – zwemmen. Met een goede spierspanning zal het gemakkelijker voor u zijn om van de symptomen van de ziekte af te komen en zal het herstel veel sneller zijn.

  1. Bij gastro-oesofageale refluxziekte zijn oefeningen die liggend moeten worden uitgevoerd categorisch gecontra-indiceerd, omdat in deze positie de maaginhoud terugkeert naar de slokdarm, waardoor het ongemak toeneemt.