10 voedingsmiddelen die het ademen vergemakkelijken voor patiënten met bronchiale astma

  1. Lijnzaad.

Lijnzaad is rijk aan plantaardige vetten, namelijk omega-3- en omega-6-vetzuren. Ze hebben een gunstige invloed op bijna alle vitale processen in het lichaam. Lijnzaad is een ingrediënt dat de spieren van de bronchiën en luchtwegen ontspant. Op deze manier blijven ze volledig open en dit bevordert een diepe en rustige ademhaling.

  1. Spinazie.

Spinazie voorziet het lichaam van nuttige eiwitten en vitamines. Omdat patiënten met astma hebben vaak geen kalium en magnesium, dit product moet regelmatig in de voeding worden opgenomen. Vitaminetekorten kunnen astma-aanvallen veroorzaken. Spinazie helpt dit tekort te verminderen en de ademhaling te vergemakkelijken.

  1. Knoflook.

Knoflook is een andere effectieve behandeling voor astma-aanvallen. Het helpt de ontsteking en zwelling van het longweefsel te verminderen, waardoor het ademen gemakkelijker wordt.

  1. Gember.

Gember is een natuurlijk antihistaminicum en werkt als medicijn. Het opent de vernauwde luchtwegen en verbetert de ademhaling.

Om de infusie te bereiden, maalt u gember en mengt u deze met heet water. Voeg honing toe aan het mengsel en drink het op. Deze drank vermindert ontstekingen en verbetert uw welzijn aanzienlijk.

  1. Bananen.

Bananen bevatten kalium en pyridoxine, beter bekend als vitamine B6. Deze voeding helpt de weefsels van de gladde spieren van de bronchiën te ontspannen. Bovendien bestrijden bananen vrije radicalen en verlagen ze de bloeddruk.

  1. Sinaasappels.

Sinaasappel voorziet het lichaam van vitamine C, een krachtige antioxidant voor het lichaam. Het voorkomt longschade door vrije radicalen te bestrijden. Studies tonen aan dat degenen die grote doses vitamine C consumeren, minder vatbaar zijn voor het ontwikkelen van astma.

  1. Avocado.

Avocado is rijk aan antioxidanten en helpt bij het bestrijden van gifstoffen in het lichaam. Het bevat glutathion, dat het lichaam helpt bij het verwijderen van schadelijke stoffen die de luchtwegen aantasten. Daarom moeten avocado’s worden toegevoegd aan het dieet van iedereen die aan astma lijdt.

  1. Rozemarijn.

Rozemarijn heeft ontstekingsremmende en antioxiderende eigenschappen. Daarom is het gebruik ervan zeer geschikt voor patiënten met astma. Rozemarijn helpt de luchtwegen en luchtwegen gezond te houden.

  1. Broccoli.

Het dagelijks eten van gestoomde broccoli kan het welzijn van patiënten met astma helpen verbeteren, aangezien deze kool rijk is aan vitamine A, C en B6, ijzer, calcium en voedingsvezels. Door deze samenstelling is het een onmisbaar voedingsmiddel in de voeding van mensen met astma.

Het is ook erg handig om witte kool, spruitjes en bloemkool met broccoli te consumeren.

  1. Pepermunt.

De rijke samenstelling van munt helpt de luchtwegen te openen en kalmeert het zenuwstelsel. Dit is erg belangrijk omdat tijdens een astma-aanval de patiënt in paniek begint te raken en snel moet kalmeren. Als de paniek verdwijnt, wordt de ademhaling weer normaal. U kunt op pepermunt gebaseerde inhalatoren gebruiken. Houd er echter rekening mee dat grote hoeveelheden pepermunt de keel kunnen irriteren.