10 voedingsmiddelen die u kunt eten als u de ziekte van Crohn heeft

Bij de ziekte van Crohn omvat goede voeding een dieet dat geen junkfood bevat. Het dieet moet zo zijn ontworpen dat een persoon de nodige sporenelementen, vitamines en eiwitten krijgt. Voedsel moet 5-6 keer per dag worden gegeten. Verminder uw inname van vetten, koolhydraten en gefermenteerd voedsel. Zorg er ook voor dat u voedsel eet dat kalium (zoals bananen, rozijnen) en calcium (zoals kaas, groenten) bevat.

  1. Eieren.

Door eieren te eten bij de ziekte van Crohn, wordt het lichaam gevuld met licht verteerbare eiwitten. Dit voer is erg handig bij de ziekte van Crohn. Wanneer u een verergering van de ziekte ervaart, is dit een bijzonder geschikte voeding.

  1. Havermout.

Havermout is een goede keuze, zowel bij remissie als in een periode van milde verergering. Onthoud dat fruit, groenten en noten onoplosbare vezels bevatten. Al deze producten kunnen bij een zieke diarree veroorzaken of verergeren. Havermout helpt op zijn beurt de darmfunctie te verbeteren en diarree te voorkomen.

  1. Papaja, mango, banaan.

Tijdens de verergering van de ziekte wordt het aanbevolen om bananen, papaja en mango te eten. Ze zijn rijk aan voedingsstoffen en zeer licht verteerbaar.

  1. Kikkererwten-linzenpuree.

Kikkererwtenpuree en goed geraspte linzen zijn uitstekende bronnen van magere eiwitten en andere voedingsstoffen.

  1. Vlees van pluimvee.

Kip en kalkoen bevatten veel eiwitten en weinig vet, dus beperk uw inname van wit vlees niet. Ze zijn zacht en licht verteerbaar, waardoor ze een uitstekende eiwitbron zijn bij de ziekte van Crohn.

  1. Avocado.

Avocado is een van de belangrijkste voedingsmiddelen bij de ziekte van Crohn. Ze zijn een van de weinige vruchten die licht verteerbare oplosbare vezels bevatten. Avocadopulp bevat ook nuttige vitamines die het lichaam helpen ziekten te bestrijden.

  1. Gebakken rode paprika.

Heerlijke en gezonde gebakken paprika’s zonder schil zijn voedzaam en veilig voor de ziekte van Crohn. Voeg het toe aan een salade, sandwich of gebruik het zelfs als bijgerecht bij soep. Eet paprika’s in een hoeveelheid die bij uw lichaam past.

  1. Witte rijst.

Witte rijst en andere geraffineerde koolhydraten zijn misschien niet erg voedzaam, maar ze worden gemakkelijk verteerd door de darmen. Ze kunnen het lichaam van calorieën voorzien bij darmaandoeningen. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat deze enkelvoudige koolhydraten de proteïne en goedgekookte groenten niet vervangen.

  1. Homogene notenboter.

Noten zijn een goede bron van gezonde vetten, vitamine E en eiwitten, maar de meeste mensen met Crohn hebben moeite ze te verteren. U kunt noten eten zonder de symptomen te verergeren door ze in de vorm van notenboter te eten. Zorg ervoor dat u een homogeen product kiest zonder knapperige deeltjes. Naast pindakaas kun je ook amandel- en cashewboter gebruiken.

  1. Kornoelje.

Het helpt bij het wegwerken van problemen met de maag en darmen. Eet een paar uur voor het eten een paar bessen. Dit zal de werking van de maag helpen verbeteren en het ongemak tijdens de hoofdmaaltijd verlichten. Bovendien helpt een afkooksel van kornoeljebladeren bij darmaandoeningen het welzijn te verbeteren.

Rijpe bessen zijn het rijkst aan voedingsstoffen, dus u moet rijk gekleurde kornoeljebessen kiezen. Het wordt niet aanbevolen om donkere of zachte bessen te eten – ze zijn overrijp.