10 voedingsmiddelen voor de preventie van hypothyreoïdie

De schildklier produceert hormonen die nodig zijn voor een normaal metabolisme, cardiovasculaire gezondheid en celgroei. Voor een goede werking van de schildklier is het noodzakelijk dat jodium, zink en vetzuren het lichaam binnendringen. Laten we eens kijken naar het beste voedsel voor de gezondheid van de schildklier.

  1. Appels.

Appels worden aanbevolen om met de schil te eten, omdat deze het hoogste gehalte aan vitamine B17 bevat. De zaden bevatten tot 15% jodium. Maar appels mogen niet worden misbruikt, omdat de kans op vergiftiging groot is.

  1. Dadelpruim.

Deze vrucht heeft een rijke samenstelling: jodium, magnesium, natrium, ijzer, evenals vitamine A, C, P. Persimmon is zelfs superieur aan appels wat betreft ijzergehalte. Naast het beschermen van de schildklier, reinigt de vrucht ook de bloedvaten.

  1. Bananen en abrikozen.

De normale hormoonproductie is direct afhankelijk van de aanwezigheid van tyrosine. Bananen en abrikozen bevatten veel van dit aminozuur. Het komt ook voor in avocado’s, kiwi’s en vijgen. Een salade van deze vruchten en 30 g pompoenpitten zal de schildklier voorzien van de benodigde hoeveelheid tyrosine.

  1. Gedroogde pruimen.

Gedroogde pruimen verliezen hun nuttige eigenschappen niet en zijn een rijke bron van calcium, kalium, boor, magnesium en zink. Regelmatige consumptie van gedroogde pruimen versterkt het immuunsysteem en normaliseert de schildklier. Mensen met overgewicht moeten voorzichtig zijn met pruimen, aangezien gedroogd fruit vrij veel calorieën bevat. Vergeet ook niet het laxerende effect van gedroogde pruimen. Pruimen mogen niet worden gegeten door mensen met diabetes – ze hebben veel glucose.

  1. Moeren.

Noten helpen bij de vorming van hormonen. Ze bevatten aminozuren, jodium, selenium, vitamine B, C, E en plantaardige antibiotica – fytonciden. Walnoten, paranoten en nootmuskaat zijn goed voor de schildklier.

  1. Veenbes.

Deze bes bevat de nodige antioxidanten en jodium. Voor een betere opname van deze elementen, mogen veenbessen niet worden gevuld met kokend water.

  1. Algen.

Algen verhogen de bloedstolling en verlagen het cholesterol. Om de vereiste dagelijkse inname van jodium te dekken, moet u dagelijks 60 g algen consumeren.

  1. Spinazie.

Spinazieblaadjes bevatten veel voedingsstoffen: koolhydraten, eiwitten, bètacaroteen, verzadigde en onverzadigde vetzuren en organische zuren, vezels, sporenelementen. Bij het koken gaan de vitamines in spinazie bijna niet verloren, dus het kan rauw worden gegeten of als onderdeel van verschillende gerechten.

  1. Rode vis.

Rode vis bevat veel nuttige omega-3-zuren. Dit voer dient dagelijks in kleine hoeveelheden en bij voorkeur ’s avonds te worden geconsumeerd. Als u deze vis niet elke dag wilt of kunt eten, is het voldoende om één of twee keer per week een “visdag” te organiseren, wat niet alleen de schildklier ten goede komt, maar ook het hele lichaam..

  1. Krabvlees.

Krabvlees (zowel vers als ingeblikt) bevat zink en vitamine B12. Deze stoffen stimuleren de immuniteit van het lichaam en ondersteunen de schildklier.

Al deze voedingsmiddelen zullen de schildklier helpen om goed te functioneren. Gecombineerd met een effectieve behandeling met medicijnen (zoals Leventa of Soloxine), uw toestand zal snel verbeteren!