5 tips om je gezond te voelen

We leven een druk, actief leven, met constante stimulerende middelen in de vorm van psychische, fysieke stress, enz. Van tijd tot tijd beginnen mensen zich vreemd te voelen en het lijkt hun dat ze niet gezond zijn. Soms betekent dit echt dat er een medische aandoening is ontstaan, maar vaak betekent dit dat u en uw lichaam moe en overstuur zijn. Hier zijn enkele tips om je elke dag alert, vrolijk en gezond te houden.

1. Slaap zoveel als je nodig hebt.

Niet iedereen hoeft 8 uur te slapen. Voor iemand is 7 uur voldoende en voor iemand anders 6 uur om zich wakker te voelen. Het belangrijkste is dat alle slaapcycli worden waargenomen en dat u het proces van nachtherstel niet onderbreekt. Juiste slaap (als je rust en niet wordt gekweld door nachtmerries of rusteloos ontwaken) is belangrijk voor de gezondheid. Het verdrijft kringen onder de ogen, beïnvloedt het hart, het gewicht en zelfs de geest.

2. Juiste voeding is een teken van zelfliefde.

Doe een inspanning en eet goed, waarbij u zwaar bewerkte voedingsmiddelen vermijdt. Hoe beter je eet, hoe beter je slaapt en hoe beter je je voelt.

3. Vind een manier om uw gezondheid te behouden door lichamelijke activiteit.

Zoek tijd voor yoga, joggen, of op zijn minst ochtend- en avondoefeningen. Oefening zal u helpen een normaal energieniveau te handhaven en het lichaam zal in goede conditie zijn. Oefening helpt ook de spieren, ligamenten en gewrichten om beter te werken.

4. Wees niet hard voor jezelf.

Veel mensen schoppen zichzelf constant voor opgelopen kilo’s, voor niet-gedaan werk, voor de onwil om te sporten, enz. Je moet een manier vinden om van jezelf te houden. Ongeacht of je een gemiddelde dag, een geweldige dag of een slechte dag hebt gehad, beloon jezelf met een glimlach en lof voor alles. Houd er rekening mee dat ondanks het feit dat misbruik van snoep leidt tot obesitas, als je jezelf uitscheldt en je schuldig voelt, je jezelf kunt uitdagen om nog meer te veel te eten. Dus als je van tijd tot tijd iets schadelijks eet, loop dan gewoon een extra kilometer door het park te voet om een ​​paar calorieën te spenderen en in frisse lucht te ademen om te ontspannen, in plaats van jezelf uit te schelden voor het toegeven aan verleiding.

5. Soms hoeft u alleen maar niets te doen.

Het lijkt te veel mensen dat ze soms erg lui zijn en niets doen, dus dit punt is precies vervuld. Merk echter op dat zelfs wanneer u niet werkt, u iets doet, bijvoorbeeld iets aan de telefoon bestudeert, nadenkt over problemen of een plan voor morgen, naar muziek luistert, enz. En u moet gewoon gaan zitten en absoluut doen niets gedurende enkele minuten – om in stilte te mediteren en er exclusief over na te denken (over wat hier en nu gebeurt, zonder door iets anders te worden afgeleid).