6 tips om je zomer door te brengen om herfstdepressie te voorkomen

  1. Doe buitensporten.

De zomer is de perfecte tijd om te veranderen van een sportschooltraining naar een jogging aan het water of een parkyoga. U hoeft geen zware sporten te beoefenen. Je kunt fysieke activiteit combineren met plezier en volleyballen met vrienden of samen door de stad fietsen. Studies tonen aan dat vervuilde stadslucht de beweging niet mag verstoren, omdat het nuttig is om buiten te sporten, zelfs in een grote stad. Vergeet niet om voldoende water te drinken na het sporten.

  1. Slaap normaliseren.

In de zomer is het prettiger om vroeg wakker te worden dan op enig ander moment van het jaar. Deze periode is goed voor het opstellen van een slaapschema. Probeer in de zomer voor 22.00 uur naar bed te gaan en wakker te worden tot 8.00 uur. Gebruik ook zijden beddengoed om voldoende slaap te krijgen. Dergelijk linnen warmt niet zo snel op als katoen of andere stoffen. Een goede nachtrust is nodig om het ontstaan ​​van een herfstdepressie te voorkomen. Want als het lichaam voldoende slaapt, pas je je gemakkelijk aan nieuwe omstandigheden aan.

  1. Ontspan buiten de stad.

Je kunt de stad zeker een paar uur verlaten met vrienden of ouders. U hoeft geen traditionele kebabs te koken – in plaats daarvan kunt u picknicken, een wandeling maken in het bos of zwemmen in het meer. Een goede nachtrust zal je vullen met aangename herinneringen en energie. U krijgt ook een dosis van een zeer belangrijke vitamine D. Dit alles zal u helpen om op herfstdagen in een goed humeur te zijn.

  1. Leer iets nieuws.

In drie zomermaanden kun je iets nieuws leren. Schrijf je bijvoorbeeld in voor interessante cursussen op internet of begin met het leren van een vreemde taal. Immers, als je in de winter niet genoeg inspiratie hebt, is dat in de zomer meestal geen probleem. Daarnaast is veel seizoensfruit in de zomer een goede reden om je kookkunsten te verbeteren en te leren hoe je verschillende soorten jam kunt maken. Het belangrijkste is om te doen waar je echt in geïnteresseerd bent. Zomer-energie zal je helpen om niet depressief te zijn in de herfst.

  1. Reis door je stad.

Maak een wandeling door de stad waar je woont en stel je voor dat je een toerist bent. Ga naar een museum of galerie en bekijk lokale attracties. Deze manier van het weekend doorbrengen is geschikt voor diegenen die om wat voor reden dan ook niet op vakantie kunnen. Het belangrijkste is om in de zomer geen tijd over te laten voor verdriet. Maak een wandeling of ga de stad uit voor een picknick om te ontspannen, uw humeur te verbeteren en de ontwikkeling van herfstdepressie te voorkomen.

In de zomer kunt u zoveel tijd buiten doorbrengen als u wilt, dus probeer ook buiten te werken en te ontspannen. Om de voordelen te combineren met plezier, kijk je een film in grote parken.

  1. Kies een tijdstip waarop u niets doet en werkelijk rust.

U hoeft niet elke minuut te plannen om goed uit te rusten. Soms is het nuttig om gewoon te ontspannen en uzelf een tijdje de zaken te laten vergeten. Iedereen heeft rust nodig om zijn humeur en efficiëntie te verbeteren.

Maar als u aan het begin van de herfst nog steeds tekenen van depressie opmerkt, raadpleeg dan uw arts en neem antidepressiva, zoals Amirol of Apo-Clomipramine.