6 voedingsmiddelen die helpen beschermen tegen overmatig haarverlies

  • Kabeljauwlever.

Levertraan is rijk aan omega-3-vetzuren. Deze zuren hebben een gunstige invloed op de conditie van het haar. Ze voeden de haarzakjes van binnenuit, hydrateren het haar, maken het zachter en elastischer.

De hoofdregel is om ingeblikte lever niet te combineren met ander vet en calorierijk voedsel. Om het evenwicht te behouden en andere belangrijke macronutriënten te verkrijgen, kan het worden gecombineerd met verschillende koolhydraatproducten (zoals brood, verschillende granen of aardappelen). Groenten en groenten vullen de maaltijd ook perfect aan met kabeljauwlever (vezels zijn belangrijk voor een goede stofwisseling van gezonde vetten).

  • Gele paprika.

Peper vult het lichaam met B-vitamines en vitamine C. De beschikbare B-vitamines in gele peper versterken haar, nagels en botten, wat deze voeding onmisbaar maakt. Gele peper is goed te combineren met voedingsmiddelen die vitamine C bevatten, zoals zwarte bessen, bosbessen, broccoli, kiwi, papaja en aardbeien. Voedsel met een hoog gehalte aan deze voedingsstof wordt aanbevolen om te worden gegeten met voedsel dat rijk is aan ijzer. Rood vlees, kip en vis voorzien het lichaam van een hoge dosis biologisch beschikbaar ijzer. Vegetariërs kunnen ijzervoorraden vergroten door linzen en spinazie in hun dieet op te nemen.

  • Eieren.

Eieren zijn een uitstekende bron van omega-3 en biotine. Biotine is een in water oplosbare B-vitamine en het tekort kan haaruitval veroorzaken. Voeg voor lang mooi haar eigeel toe aan uw dagelijkse voeding. Te veel eiwit eten kan de opname van biotine door het lichaam blokkeren. Om uw biotinevoorraden aan te vullen, voegt u gezonde voedingsmiddelen zoals lever, volle granen en soja toe aan uw dieet.

  • Zonnebloempitten.

Slechts 30 gram zaden per dag kan je voldoende vitamine E geven. Dit verbetert de bloedtoevoer naar de hoofdhuid en versnelt de haargroei. Bovendien kan de zon zowel je krullen als je huid beschadigen. Zorg er daarom voor dat u voedingsmiddelen eet die rijk zijn aan vitamine E om uw haar te beschermen. Zaden (vooral zonnebloem, vlas en pompoen) en noten zijn rijk aan zink en selenium, evenals vitamine E, dus probeer ze op te nemen in uw uitgebalanceerde voeding.

  • Oesters.

Zinktekort leidt tot haaruitval en verslechtering van de hoofdhuid. Oesters zijn recordhouders voor het gehalte aan dit sporenelement: slechts 85 g van deze zeevruchten bevatten 493% van de dagelijkse norm van zink. Oestervlees bevat het aminozuur arginine. Het is betrokken bij metabolische processen in cellen. Als deze stof regelmatig het lichaam binnenkomt, is er een goede haargroei, waardoor hun structuur en uiterlijk verbetert.

  • Zoete aardappelen.

Zoete aardappelen zijn rijk aan vitamine C, maar het heeft ook een ander element dat ongelooflijk goed is voor het haar. Het is bètacaroteen, dat niet alleen de conditie van de hoofdhuid verbetert, maar ook effectief de haargroei versnelt. Maar eet niet teveel voedsel dat bètacaroteen bevat (wortelen, pompoen, groene uien, sla, spinazie, rode paprika). Hoge doses vitamine A (meer dan 2500 mg) kunnen giftig zijn voor het lichaam en het tegenovergestelde effect hebben. Bovendien zal het eten van veel zoete aardappelen de schil een geeloranje tint geven.

Neem deze voedingsmiddelen op in uw dieet, gebruik effectieve middelen tegen haaruitval (zoals Dutagen of Dutas-T) en je haar zal mooi zijn!