8 aanbevelingen voor de preventie van erectiestoornissen

1. Stoppen met roken.

Mannen die roken, hebben twee keer zoveel kans op erectieproblemen als niet-rokers. Roken is slecht voor je seksleven omdat nicotine de bloedvaten verstopt en vernauwt. Bovendien hebben veel potentie-medicijnen een veel kleiner effect op mannen die roken.

1. Verminder alcoholgebruik.

Wanneer alcohol wordt misbruikt, treden de volgende negatieve gevolgen op:

• verminderde gevoeligheid van de geslachtsorganen;
  • afname van testosteronniveaus in het lichaam;
  • verminderde reproductieve functie als gevolg van atrofie van de zaadkanalen;
  • afname van de productie van mannelijke hormonen.
  1. Gebruik geen medicijnen.

Veel medicijnen kunnen erectieproblemen veroorzaken. Stimulerende middelen (cocaïne en amfetaminen) en kalmerende middelen (marihuana en opiaten) kunnen ernstige problemen veroorzaken. Deze medicijnen drukken het centrale zenuwstelsel en sommige kunnen de bloedvaten beschadigen. Als u denkt dat u een drugsprobleem heeft, moet u medische hulp inroepen.

1. Ga sporten.

Lichaamsbeweging helpt uw hart en bloedvaten gezond te blijven en stress te verminderen. Zelfs elke dag 30 minuten wandelen kan de kans op potentieproblemen verkleinen. Bovendien zullen oefeningen om de spieren twee keer per week te versterken veel gezondheidsvoordelen opleveren.

1. Controleer uw testosteronniveaus.

Testosteronspiegels beginnen geleidelijk af te nemen rond de dertig. Als uw testosteronniveaus te laag worden, kan dit uw geslachtsdrift beïnvloeden. Een bloedtest kan u helpen erachter te komen of u een laag testosteron heeft.

1. Gebruik geen anabole steroïden.

Als u geobsedeerd bent door het nemen van extra doses testosteron om spieren op te bouwen, wees dan voorbereid op bijwerkingen. Anabole androgene steroïden hebben een aanzienlijke invloed op de activiteit van de geslachtsklieren en stoppen de productie van androgenen.

1. Zorg voor je emotionele toestand.

Als je constant conflicten hebt op het werk, relatieproblemen, kan je libido verslechteren. Bovendien kan langdurige stress leiden tot verminderde potentie. Meestal verdwijnt dit tijdelijke fenomeen bij tijdige behandeling van stress. Verminder stress en u zult zien hoe uw gezondheid verbetert.

1. Raadpleeg een arts bij de eerste symptomen van erectiestoornissen.

Soms kunnen mannen erectieproblemen hebben en dit is normaal. Maar als ze vaker voorkomen, negeer dit signaal dan niet. Mogelijk hebt u bepaalde gezondheidsproblemen die deze problemen veroorzaken. Hoe eerder u hiermee omgaat, hoe sneller uw seksleven weer normaal wordt.

Het is bewezen dat mensen die zich voortdurend intellectueel ontwikkelen, in staat zijn hun spierkracht langer vast te houden. De directe link tussen hersenfunctie en spier bepaalt de kwaliteit van het seksleven. Blijf optimistisch, beheers uw stressniveaus en concentreer u op de belangrijkste waarden in het leven.

Veel ziekten kunnen asymptomatisch zijn en een man niet storen. Alleen een tijdige diagnose en behandeling van ziekten in de vroege stadia kan de ziekte volledig genezen en tot op hoge leeftijd genieten van alle geneugten van het leven. De goede werking van het voortplantingssysteem is de basis van mannelijk geluk en de weg naar succes op alle gebieden van het leven.