Artritis: definitie, oorzaken, symptomen en behandeling

De beperking van motorische activiteit heeft een zeer ernstige impact op de kwaliteit van leven. Het is onmogelijk om in de vorige modus te werken, rust. Veel acties worden ontoegankelijk of beperkt. Een van de ziektes die onze bewegingsmogelijkheden negatief beïnvloeden, is artritis. Strikt genomen is artritis niet de naam van een specifieke ziekte, maar een algemene, cumulatieve definitie van alle ziekten van de gewrichten.

Oorzaken van artritis

Tegenwoordig is de oorzaak van artritis duidelijk vastgesteld, en dit is een verandering in het immuunsysteem op genetisch niveau, wat leidt tot gezamenlijke schade als gevolg van provocerende factoren. Er zijn nogal wat van dergelijke factoren, vaak worden artritis van de gewrichten veroorzaakt door infectieziekten die worden veroorzaakt door een pathologisch proces in het immuunsysteem, gericht op het vernietigen van de gewrichten. Artritis kan ook worden veroorzaakt door frequente verwondingen of overcooling. Daarom, mijnwerkers, bouwers, zeilers, evenals alle mensen die onder zware omstandigheden moeten werken – ze lopen allemaal het risico gemeenschappelijke problemen te hebben. Een andere reden die artritis van de gewrichten veroorzaakt, is een metabole stoornis en een tekort aan essentiële voedingsstoffen. Heel vaak heeft deze vriendelijke etiologie van artritis ouderen vanwege ouderdomsstoornissen in metabole processen.

Symptomen van artritis

Artritis is een veel voorkomende ziekte, waarvan de symptomen veel onaangename gewaarwordingen veroorzaken. Het meest trieste is dat deze ziekte geleidelijk aan jonger wordt. Steeds meer mensen die de aloude niet hebben bereikt, klagen over pijn in de gewrichten. Symptomen zijn gemakkelijk te begrijpen. Ik vermoed dat deze ziekte ook heel gemakkelijk is. Pijn, bewegingsbeperking, roodheid en zwelling wijzen echter op de diepe stadia van de ziekte. Als een persoon slechts de eerste stadia van artritis heeft, zullen zijn symptomen niet zo duidelijk zijn. Alert zijn is de moeite waard als je last hebt van gewrichtspijn, die vanavond toeneemt, vooral als je ’s nachts wakker wordt van gewrichtspijn. Ook kan het signaal van een zich ontwikkelende ziekte de stijfheid in het lichaam in de ochtend zijn, die niet lang doorgaat.

Behandeling van artritis

Artritis is, net als vele andere ziekten, gemakkelijker te voorkomen dan te behandelen. Vooral het wegwerken van artritis is helemaal niet mogelijk. Je kunt ontstekingen verwijderen, maar de ziekte blijft en zal de gewrichten blijven vernietigen. Preventie van gewrichtsartritis is een goede manier van leven. Motorische activiteit, spierversterking, goede voeding en vitamines zijn niet alleen ongelijke uitdrukkingen, dit zijn de fundamentele dingen waarop de menselijke gezondheid gebaseerd is.

Als artritis echter al aan het evolueren is, moeten therapeutische procedures worden uitgevoerd.

Waaronder:

• antibacteriële therapie, als artritis wordt veroorzaakt door bacteriële ontsteking, bijvoorbeeld beta-hemolytische streptokok.
  • ontstekingsremmende (bijvoorbeeld Apo-Diclo, Brufen-400) therapie gericht op het mechanisme van de ontwikkeling van ziekten.
  • pijnstillers (bijvoorbeeld Arcoxia) voor het verbeteren van de kwaliteit van leven van de persoon met artritis.