Hoe het gezichtsvermogen thuis verbeteren?

Elke dag communiceer je met verschillende elektronische apparaten die de kwaliteit van het zicht beïnvloeden. Het zicht verslechtert door constante vermoeide ogen. Bij de eerste symptomen van een oogziekte dient u een huisarts of oogarts te raadplegen. De specialist kan u een volledige diagnose van het gezichtsvermogen voorschrijven en op tijd actie ondernemen. Bovendien kunt u universele regels en richtlijnen volgen die het gezichtsvermogen thuis kunnen helpen verbeteren.

  1. Verminder vermoeide ogen.

De oogspieren zijn, net als alle andere, het harde werk moe. Het is noodzakelijk om het belastingsniveau te verlagen, bijvoorbeeld door elke 20-30 minuten een pauze te nemen wanneer u achter de computer werkt. Door uw ogen een paar minuten te laten rusten, kunt u onnodige belasting voorkomen. Het raadt aan om de helderheid te verlagen en het lettertype van de tekst te verhogen wanneer u tekst leest op een computermonitor of smartphonescherm. Dit vermindert vermoeidheid van de ogen.

  1. Knipper vaker.

Als een persoon niet genoeg knippert, lijdt het slijmvlies van het oog aan overmatige droogheid. Dit heeft een negatieve invloed op de kwaliteit van het gezichtsvermogen.

  1. Train je ogen.

Vraag advies aan een specialist; hij zal u helpen bij het kiezen van de meest geschikte reeks oefeningen. Een positief resultaat wordt alleen behaald met regelmatige lichaamsbeweging.

  1. Controleer uw dieet.

Veel voedingsmiddelen hebben een gunstige invloed op het netvlies en de bloedtoevoer naar het oog. Dit zijn voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine A en omega-3-vetzuren. De bekendste zijn wortelen, bosbessen, pompoen, bieten en verschillende kruiden (peterselie, spinazie en prei). Onder dierlijke producten zijn de meest bruikbare zeevis, kaas, runderlever en eigeel.

  1. Gezonde slaap en dagelijkse routine.

Tijdens de behandeling van oogaandoeningen moet de patiënt rusten om de toevoer van voedingsstoffen naar het netvlies te normaliseren. Een nachtrust moet minimaal 8 uur zijn. Het is het beste om ’s avonds om 10-11 uur naar bed te gaan.

  1. Nek massage.

Massagesessies verbeteren de bloedcirculatie en zorgen voor de uitstroom van vocht. Het is beter om deze procedure toe te vertrouwen aan een professional.

  1. Lichamelijke activiteit, wandelen in de frisse lucht.

Oogartsen raden aan om meer in de frisse lucht te lopen en meer te bewegen om de bloedcirculatie te verbeteren en het zuurstofniveau in het bloed te verhogen. Dit alles draagt bij aan een goed resultaat bij de behandeling van oogziekten.

  1. Weg met slechte gewoonten.

Dit geldt vooral voor roken en alcoholmisbruik. Nicotine heeft een enorme invloed op de bloedsomloop. Tabaksrook is een zeer sterk allergeen en kan daarom tranende ogen en branderig gevoel veroorzaken. Regelmatig alcoholgebruik leidt tot zuurstofgebrek van de oogweefsels.

  1. Een zonnebril dragen.

Betrouwbare bescherming tegen ultraviolette straling is belangrijk voor de ogen. Experts raden aan om een kwaliteitsbril te kopen.

Door alle aanbevelingen te volgen, kunt u snel een goed zicht herstellen. Als deze eenvoudige regels na verloop van tijd een gewoonte worden, zal dit een positief effect hebben op de gezondheid in het algemeen, en vooral op de gezondheid van het oog.