Hypertensie

Hypertensie is een sluipende ziekte. Soms wordt het ook “stille moordenaar” genoemd. Het wordt uitgedrukt door een constante of periodieke toename van de druk.

De ziekte bevindt zich in het beginstadium en manifesteert zich niet en verloopt zonder symptomen. Daarom zijn veel mensen, die er door getroffen zijn, niet bang dat ze gezondheidsproblemen hebben. Hypertensie doet zijn werk en veroorzaakt onherstelbare schade aan het lichaam, waardoor de organen gedwongen worden te werken met verhoogde stress en waardoor ze snel verslijten. Zonder behandeling leidt dit tot verslechtering van het gezichtsvermogen en de cerebrale circulatie.

Symptomen van hypertensie

Mensen jonger dan 30 jaar hebben zelden last van hypertensie. In de beginfase van de ziekte verloopt de asymptomatische bijna asymptomatische, dus het kan worden gedetecteerd door het beheersen van de bloeddruk, die bij gezonde mensen niet moet 130/90 overschrijden. Voor betrouwbaardere resultaten wordt het gedurende 30 minuten 3 keer kalm gemeten. Vóór de procedure wordt het niet aanbevolen om koffie en thee te drinken en om aan lichaamsbeweging te worden onderworpen.

Stadia van hypertensie

Ten eerste – de druk schommelt binnen 140-159 / 90-99, terwijl deze kan dalen naar normaal en dan weer stijgen.

De tweede – de druk ligt binnen het bereik 160-179 / 100-109. Indicatoren houden gelijke tred en dalen zelden gedurende een korte tijd.

De derde – de druk is meer dan 180/110, deze wordt constant verhoogd maar neemt alleen af ​​bij hartfalen.

De allereerste tekenen van hypertensie kunnen hoofdpijn en het gevoel van ongemotiveerde vermoeidheid zijn, vooral aan het eind van de dag. De aanwezigheid van de ziekte kan worden beschreven als episodische hoofdpijn, zwakte, geheugenstoornis, hartfalen en onstabiele druk.

In latere stadia begint de patiënt het geluid in de oren te voelen, gevoelloosheid of rillingen van de vingers, zweten, hoofdpijn, misselijkheid, duizeligheid en verhoogde vermoeidheid. Hij heeft mogelijk cirkels of vlekken voor zijn ogen, wazig zien, slaapstoornissen, oedeem in de ochtend, problemen met de nieren en aanhoudend hoge druk.

In het meest ernstige stadium van hypertensie is er sprake van nier- of hartfalen, er is een schending van de bloedcirculatie in de hersenen en sommige morfologische veranderingen. Een persoon kan een significante afname van intelligentie, geheugen en visie ervaren, coördinatie is verstoord.

Symptomen worden verergerd tijdens een hypertensieve crisis.

Behandeling van hypertensie

Antihypertensiva, zoals Accuretic, Amlip, worden vaak gebruikt om de druk te verminderen als remedie voor behandeling met hypertensie. Medicamenteuze therapie vindt gedurende lange tijd plaats. Het onderbreken ervan wordt niet aanbevolen, omdat abrupt staken van medicijnen ernstige gevolgen kan hebben. In een milde vorm van hypertensie kan worden toegepast op niet-medicamenteuze behandeling. Het heeft tot doel de levensstijl te veranderen en omvat:

1. Vermindering of totale stopzetting van zout.
  2. Maatregelen om overgewicht te verminderen.
  3. Weigering van slechte gewoonten.
  4. Normale fysieke activiteit.
  5. Naleving van een speciaal dieet of goede voeding.
  6. De daling van het cholesterolgehalte.
  7. Vermindering van overbelastingen en stressvolle situaties.