kind

Kan een kind allergisch zijn voor donzen kussens?

Allergie voor donzen kussens bij een kind kan verschijnen tegen de achtergrond van contact met huishoudtextiel gevuld met dons en veren van watervogels (gans, kip, eend, zwaan). Het mengsel van natuurlijke vogelveren en dons wordt beschouwd als het warmste, zachtste en lichtste materiaal met uitstekende thermische isolatie, wat zorgt voor een comfortabele nachtrust. Met alle positieve eigenschappen kunnen kussens met een dergelijk vulmiddel echter een gevaar voor de gezondheid vormen.

Laten we in detail de factoren bekijken die de kans op het ontwikkelen van een allergische reactie bij kinderen vergroten:

• genetische aanleg;
  • verzwakte immuunafweer;
  • andere soorten allergieën;
  • langdurig verblijf in een stressvolle toestand;
  • leeftijdsgebonden hormonale veranderingen.

De eigenaardigheid van het immuunsysteem van kinderen is dat het reageert met een verhoogde gevoeligheid voor allergenen die zich in het kussen hebben opgehoopt. Vaak is de oorzaak van het optreden van een pathologische reactie huisstofmijt en biologisch afval van hun leven. Bij langdurig gebruik van kussens zonder de juiste hygiënische zorg, vermenigvuldigen mijten zich actief.

Bovendien bevat de lijst met de sterkste irriterende stoffen een specifiek eiwit in speeksel en epitheel van vogels, evenals uitwerpselen van vogels. Vroege identificatie van symptomen zal helpen om de oorzaak snel te diagnosticeren en contact met allergene stoffen te verwijderen.

Histaminesynthese triggert in het lichaam om te beschermen tegen een irriterend middel wanneer een allergie zich manifesteert. Dit is een soort gevaarsignaal, waarop andere cellen actief beginnen te werken, er vindt intensieve stimulatie van alle systemen en processen in het lichaam plaats.

De volgende symptomen verschijnen:

• irritatie van het nasofaryngeale slijmvlies, gepaard gaande met ademhalingsmoeilijkheden, niezen, verstikkende hoest (meestal ‘s nachts en’ s morgens);
  • intense waterige afscheiding uit de neus zonder SARS;
  • ontsteking en roodheid van het slijmvlies van de ogen, tranenvloed;
  • huidverschijnselen in het contactgebied.

Allergische symptomen kunnen onmiddellijk na contact met een irriterend middel of na verloop van tijd optreden. Dit proces hangt af van het niveau van de immuunafweer, de snelheid van ophoping van gifstoffen in het lichaam. Met een onmiddellijk beloop verschijnen manifestaties na 5-7 minuten, terwijl in het geval van langzame ontwikkeling symptomen na 2-3 dagen verschijnen.

Bij kinderen treden de symptomen eerder en intenser op dan bij volwassenen. De immuniteit van het kind is onvoldoende ontwikkeld en daardoor gevoeliger. Intensieve productie van histamine kan gepaard gaan met gevaarlijke manifestaties zoals spierspasmen en bronchospasmen, zwelling van spieren en zachte weefsels. Als de toestand van het kind sterk verslechtert, ademhalingsmoeilijkheden of zwellingen in het gezicht optreden, is medische noodhulp nodig.

Om allergieën te voorkomen, moet u bijzondere aandacht besteden aan kussenhygiëne en anti-allergische medicijnen gebruiken. De kussens dienen zo vaak mogelijk te worden gedesinfecteerd en schoongemaakt. Natuurlijke kussens kunnen bij hoge temperaturen worden verwerkt. Let onder anti-allergische medicijnen op moderne medicijnen, zoals Alerid, Relent of Zyrtec.