Melasma

Melasma is overmatige pigmentatie van de huid die zich in het gezicht en de hals ontwikkelt. Op open plekken van de huid verschijnen vlekken van verschillende grootte met duidelijk gedefinieerde randen. De kleur van deze goedaardige formaties is zeer divers – van lichtbruine tot donkere tinten, soms zijn vlekken bijna zwart. Hoe meer melanine (kleurpigment) wordt geproduceerd door melasma, hoe meer melasma’s worden weergegeven. Meestal verschijnen bruine vlekken bij vrouwen tijdens perioden van hormonaal falen.

Oorzaken

Overmatige pigmentatie komt vaak voor bij toekomstige moeders. De meeste artsen geloven dat zwangerschap en melasma nauw met elkaar verbonden zijn. Geen wonder dat dit cosmetische defect een masker van zwangere vrouwen wordt genoemd. Specifieke vorming op de huid is een gevolg van een schending van de hormonale achtergrond. Na de geboorte van de baby wordt de huid een natuurlijke kleur, melasma verdwijnt geleidelijk en zonder speciale therapie.

Andere oorzaken en provocerende factoren:

• Ontvangst van hormonale anticonceptiepillen;
  • Langdurige blootstelling aan de zon zonder beschermende crèmes op de huid aan te brengen. Het resultaat – overmatige toewijzing van melanine; verhoogde de gevoeligheid van de huid en blootstelling aan UV-stralen;
  • Veranderingen in de hormonale achtergrond – disfunctie van de eierstokken; ziekten van de pancreas, lever, organen van het maag-darmkanaal;
  • Genetische aanleg;
  • Groei van cellen die verantwoordelijk zijn voor de productie van melanine;
  • Gebruik een aantal cosmetische producten.

Hoe zich te ontdoen van een ziekte

De keuze van de therapie hangt af van de etiologie van de ziekte. Het specifieke masker van zwangere vrouwen gaat over na de geboorte van een kind. Tijdens de lactatie worden de pigmentvlekken lichter, minder opvallend en verdwijnen dan helemaal. Er is geen behandeling vereist. Abnormale pigmentatie veroorzaakt door andere oorzaken vereist veel aandacht. Er zijn veel moderne methoden die het probleem kunnen oplossen.

Er zijn twee therapeutische lijnen.

In de eerste regel ligt de nadruk op het gebruik van externe middelen. De taak van geneesmiddelen is om de overmatige productie van kleurpigment te voorkomen. Er worden proeflezers, tonale crèmes met SPF 50 en meer gebruikt.
Tweede lijn. Combinatietherapie toont goede resultaten. Er zijn gebruikte hardware cosmetica, lokale corticosteroïden, hydrochinon (A Ret HC, Cosmelite Cream, Eukroma-Plus) en andere krachtige stoffen. De behandeling heeft een actief effect op de huid, maar u moet begrijpen dat het duur is, meer tijd, geduld en een verantwoordelijke houding vereist.

De belangrijkste behandelingsmethoden

•  geneesmiddelen gebruiken die de productie van melanine – azelaïnezuur, lokale corticosteroïden, hydrochinon;
  •  de toepassing van bleekcrèmes op vegetatieve basis. Magazijnen zijn geschikt voor minimale pigmentatie, een minimaal aantal formaties. Werkzame stoffen – thymol, argutine, koyevzuur remt de productie van kleurpigmenten;
  •  behandeling van de huid met bleekcrèmes met hydrochinon. Dure gepatenteerde producten bevatten 2% hydrochinon in een complex van werkzame stoffen;
  •  azelaïnezuur als onderdeel van een therapeutische crème of gel zorgt voor een perfecte depigmentatie van de huid. Het medicijn is geschikt voor patiënten met gemengde en oppervlakkige vormen van abnormale pigmentatie. Verdraagzaamheid is goed, maar soms is er brandend, jeuk, roodheid.