vrouwen

Negen aanbevelingen om de gezondheid van vrouwen te helpen behouden

Het aantal factoren dat het welzijn van een vrouw beïnvloedt, is erg groot: van erfelijkheid tot de toestand van het milieu. Laten we eens kijken naar de belangrijkste aanbevelingen om de gezondheid van vrouwen te behouden.

  1. Laat u regelmatig preventief onderzoeken.

De meeste ziekten kunnen volledig worden genezen als ze in een vroeg stadium worden ontdekt. Voor vrouwen is vooral een regelmatig onderzoek door een gynaecoloog belangrijk.

  1. Houd de toestand van uw lichaam in de gaten.

Veranderingen in de borst (vergroting, vervorming, pijn) en in de menstruatiecyclus zijn aanleiding om naar een arts te gaan. Bovendien moet u uw bloeddruk, cholesterol- en hemoglobinegehalte controleren.

  1. Vermijd stress.

Stress vergezelt ons elke dag op alle gebieden van ons leven. Dit is een van de ergste vijanden van de gezondheid van vrouwen, aangezien langdurige stress kan leiden tot depressie en constante gevoelens van angst. Leer de methoden en technieken die u kunnen helpen om van stress af te komen, en pas ze onmiddellijk toe zodra u zich angstig of verward voelt.

  1. Gebruik geen medicijnen zonder recept van een arts.

Dit geldt vooral voor hormonale geneesmiddelen die een anticonceptieve werking hebben. Uw arts zal u medicijnen voorschrijven op basis van vele factoren en tests. Verkeerd gekozen pillen hebben niet alleen geen zin, maar verstoren ook de natuurlijke hormonale balans van het lichaam. Na een recept kunt u bij hormonale anticonceptiva van hoge kwaliteit kiezen deze link.

  1. Volg de regels voor persoonlijke hygiëne.

Vrouwen moeten hun handen gedurende ten minste 30 seconden met water en zeep wassen. Zorg ervoor dat u aparte handdoeken gebruikt voor uw gezicht, lichaam en voeten, en geef niemand uw kam of lippenstift. Houd uw wasgoed altijd schoon en gebruik natuurlijke wasmiddelen om te wassen.

  1. Houd uw gewicht onder controle en eet goed.

De taille van een gezonde vrouw moet maximaal 80 cm zijn. Maar kwel jezelf niet met eindeloze diëten, kook voor jezelf en je dierbaren een verscheidenheid aan voedzame maaltijden die rijk zijn aan vitamines en mineralen. Drink elke dag een glas warm water op een lege maag. Vermijd alcoholische en koolzuurhoudende dranken; maak geen misbruik van zout en suiker.

  1. Leef actief.

Ga sporten, kies een programma met een coach die bij je past en bereken de fysieke activiteit correct. Het is voldoende om 3 keer per week 40 minuten aan aerobics, gymnastiek of zwemmen te doen. Vergeet regelmatige wandelingen in de frisse lucht niet.

  1. Houd van jezelf en je dierbaren.

Neem de tijd om met dierbaren te communiceren. Reserveer ook een paar uur per dag om te doen wat u leuk vindt. Bouw je zelfvertrouwen op.

  1. Krijg genoeg slaap.

Gebrek aan slaap kan leiden tot schildklierproblemen, geheugenstoornissen en een slechte concentratie. Bovendien produceren weefsels als gevolg van chronische slapeloosheid 2 keer minder collageen en elastine. Collageen en elastine zijn verantwoordelijk voor de jeugdigheid en schoonheid van onze huid. Zolang er voldoende van deze stoffen in het lichaam zitten, zien we er aantrekkelijk uit. Wanneer hun niveau echter daalt, verschijnen de eerste zichtbare tekenen van veroudering.

Hoe zorgvuldig een vrouw ook voor zichzelf zorgt, als ze gezondheidsproblemen heeft, zal dat zeker van invloed zijn op haar welzijn. Ga dus op tijd naar doktoren en zorg voor uw gezondheid.