Preventie van Acute luchtweginfectie ( ARI )

Koud en vochtig in de komende herfstperiode – ideale satellieten voor de ontwikkeling van acute aandoeningen aan de luchtwegen. De ziekteverwekkers die ervoor zorgen dat ze letterlijk in de lucht zweven en bij elke ademhaling worden mensen bedreigd door hoge koorts, verkoudheid en keelpijn. Wetenschappers hebben meer dan tweehonderd micro-organismen geteld die ons een toestand kunnen veroorzaken die we gewend zijn ARI te noemen.

Preventie van verkoudheid

Onder de algemene naam “ARI” zijn er een aantal specifieke ziekten die worden overgedragen door druppeltjes in de lucht: bronchitis, bronchiolitis, rhinitis, tonsillitis, faryngitis, nasofaryngitis, longontsteking en acute respiratoire virale infecties (als een speciaal geval van acute respiratoire infecties).

De ontwikkeling van elk van deze ziekten begint met soortgelijke symptomen: keelpijn, loopneus en hoest, tranen, gebrokenheid, zwakte, hartkloppingen, hoofdpijn. Daarom, als u het niet voor uzelf wilt voelen, moet u speciale aandacht besteden aan preventie.

De meest betrouwbare manier om infectie met ARI’s te voorkomen, is niet om contact te houden met mensen die al besmet zijn. Maar in de praktijk is het bijna onmogelijk, dus je moet gewoon je gezondheid zorgvuldig in de gaten houden. Om dit te doen, moet u zich aan een aantal regels houden:

1. Kamerlucht. Pathologische bacteriën worden overgedragen door druppeltjes in de lucht, dus hoe vaker je gaat luchten en frisse lucht laat, hoe minder microben je zullen omringen.
  2. Versterk de immuniteit. Eenmaal in het lichaam stimuleren de bacteriën het immuunsysteem om antilichamen aan te maken om ermee te vechten. Hoe sterker de immuniteit, hoe meer antilichamen zich ontwikkelen en hoe eerder het lichaam de ziekte zal overwinnen. Let op het eten, het moet compleet en divers zijn. Neem extra vitaminecomplexen, vooral vitamine C en andere van vitaal belang tijdens deze periode (bijvoorbeeld Redoxon, Gold-Vit C 1000 Forte, Redox-C). Vergeet gezonde slaap en matige lichamelijke activiteit niet. Positieve effecten op de immuniteit hebben frequente wandelingen in de open lucht en voorkomen een lang verblijf in gesloten gebieden. De toename van de immuniteit wordt goed beïnvloed door verharding. De afwisseling van hoge en lage temperaturen stimuleert de beschermende functies van de luchtwegen in de strijd tegen ziekteverwekkende microben. De contrasterende douche werkt goed voor deze dingen.
  3. Vergeet geen aanvullende preventiemethoden. U kunt ook het risico verminderen dat virussen en bacteriën het lichaam binnendringen door een reeks manipulaties. Spoel je keel regelmatig af met aftreksels van kruiden of een oplossing van frisdrank. Het helpt virussen, bacteriën en giftige stoffen die bij ons komen te verwijderen. Opgemerkt moet worden dat deze procedure een licht irriterend effect heeft, daarom kan er onmiddellijk na een onaangenaam gevoel in de keel zijn, wat enkele minuten duurt.
  4. Zorg goed voor jezelf. Soms worden we distributeurs van de infectie en ondermijnen we onze gezondheid met ongerechtvaardigde spellen met kou en vocht – we kleden ons licht, zitten veel tijd, we zijn nerveus over kleinigheden. Neem geen risico’s!