Prostaatkanker

Prostaatkanker is een kwaadaardige ziekte die het meest voorkomt bij mannen van volwassen leeftijd. Volgens het American National Institute of Health, als 45-59 jaar oude 55 mannen één ziektegeval hebben, is één op zes ziek op de leeftijd van 65-79.
Prostaatkanker is de oorzaak van de dood van 3% van de mannen die 50 jaar oud zijn. De eigenaardigheid van deze ziekte is de asymptomatische beginfase van de ziekte.

Oorzaken

Tot op heden bestaat er geen enkele mening over de oorzaken van de ziekte. Prostaatkanker treedt op als gevolg van DNA-veranderingen in prostaatcellen. Als gevolg hiervan gebeurt dit, totdat we het met zekerheid kunnen zeggen.

Maar er zijn geïdentificeerde risicofactoren die het begin van de ziekte beïnvloeden.

Leeftijd is de belangrijkste factor. Tot 40 jaar kankervoor de prostaatadenoma is zeldzaam. Erfelijkheid verhoogt het risico van de ziekte met 8-10 keer. Race aansluiting. Mannen met een Europees of Aziatisch uiterlijk zijn 2 keer minder vaak ziek dan Afro-Amerikanen. De incidentie van de laatste manifesteert zich in een later stadium en heeft de slechtste prognose. Krachtige functies. Het werd opgemerkt dat de tumor vaker voorkomt bij mannen van wie het voedsel rijk aan vetten is. Soja-eekhoorns, rode groenten en groene thee verminderen het risico op het ontwikkelen van de ziekte met 37%. Reiniging en schadelijke effecten van de omgeving. Cadmium dat zich in tabaksrook bevindt, maar ook aanwezig is in batterijen of materialen om te lassen, kan het begin van de ziekte beïnvloeden.

Het compliceert de studie van de oorzaken van het feit dat de ziekte vaak alleen bij toeval wordt ontdekt op het kruispunt van de overledene.

Symptomen van de ziekte

Er zijn geen specifieke symptomen van prostaatkanker in het beginstadium van de ziekte. Klachten verschijnen later. De tumor, die in omvang toeneemt, ontspruit in de blaas of in de urethra, resulterend in de volgende symptomen
Frequenter urineren, ook ’s nachts. De druk van de jet is zwak en intermitterend. Branden, ongemak voelen, drang om te urineren na een korte periode na het ledigen van de blaas. De urine om te urineren is plotseling en moeilijk te weerstaan.
Vervolgens worden tekenen van overlapping van de urinewegen samengevoegd

Toename van urineleider en nierholte. Pijn in de lumbale regio. Onderwijs van stenen. In latere stadia verspreiden tumorcellen zich naar andere weefsels en organen. Dientengevolge verschijnen schendingen van de functies van de aangetaste organen. Dus botverlies veroorzaakt pijn in de ledematen. Over de hit van metastase in het ruggenmerg is het uiterlijk van paresthesie en verlamming. Bij afwezigheid van verschijnselen van de vermoedelijke ziekte, kan de aanwezigheid van een tumor het niveau van prostaatspecifiek antigeen (PSA) verhogen.

Dergelijke symptomen zijn niet alleen kenmerkend voor kwaadaardige ziekten, maar ook voor adenoom van de prostaat – goedaardig onderwijs. Alleen de arts kan de juiste diagnose stellen. Bij bevestiging van de oncologie om de behandeling te starten, dient dit onmiddellijk te gebeuren.

Daarom zijn tijdige diagnose en preventie van groot belang.

Behandeling

Bij het kiezen van een methode voor de behandeling van prostaatkanker, wordt het stadium van het proces, de leeftijd van de patiënt, het risico op complicaties, bijkomende ziekten, enz. In aanmerking genomen. Er zijn veel manieren van behandeling, maar er is geen ideaal onder hen.

De belangrijkste methoden zijn chirurgische behandeling, radiotherapie, cryotherapie, hormonotherapie. Geïdentificeerd in de vroege stadia, wordt de ziekte met succes behandeld of wordt aanhoudende remissie bereikt. Volgens Europese onderzoekers komt sterfte door gelokaliseerde kanker alleen bij een langere loop.