RHEUMATOID ARTHRITIS (RA)

RA (RHEUMATOID ARTHRITIS) is een vrij ernstige ziekte, die slechts een paar jaar kan leiden tot een volledig gezond persoon in een invalide. Het is bekend dat reumatoïde artritis tot de categorie auto-immuunziekten behoort. Het ontwikkelt zich in een eenvoudig schema. Verschillende soorten leukocyten beginnen, als gevolg van de invloed van sommige factoren, snel de weefsels van de eigen gewrichten te vernietigen. Ze zijn beschadigd en na een tijdje verschijnen erosies op het oppervlak van het gewrichtskraakbeen. In mindere mate worden pezen en ligamenten beïnvloed. In de loop van de tijd kan kraakbeen volledig worden vernietigd.
De pathologie wordt gekenmerkt door chronische progressieve ontsteking van de synoviale gewrichten. In de meeste gevallen strekt dit proces zich uit tot de benen, knieën, gewrichten van de heupen en armen. De ziekte beïnvloedt het kraakbeen, botten en gewrichten, ze vervormen. In ernstige vormen zijn systemische manifestaties pathologie van bloedvaten, huid, spieren en hart mogelijk.

OORZAKEN

Als u weet welke oorzaken reumatoïde artritis ontwikkelen, veroorzaken diagnostiek, behandeling en preventie in de regel geen specifieke problemen. Bovendien maakt deze informatie het met een zekere waarschijnlijkheid mogelijk om de verdere ontwikkeling van de ziekte te voorkomen. De profylaxe ervan is meestal gebaseerd op het voorkomen van provocerende factoren.

De etiologie van de ziekte is tot het einde niet onderzocht. Deskundigen hebben een aantal factoren geïdentificeerd die samen ziekte kunnen veroorzaken. De leidende rol behoort tot erfelijkheid.

In de normale toestand moeten witte bloedcellen de buitenaardse elementen doden; onder hen zijn bacteriën, virussen, kankercellen. Als het lichaam een ​​defect heeft in het immuunsysteem op genetisch niveau, verliezen de witte bloedcellen geleidelijk het vermogen om de “goede” en “slechte” elementen te herkennen.

In nauwe verwanten wordt de neiging van het immuunsysteem zoals hierboven beschreven overgedragen. Het kan worden geïmplementeerd in de vorm van een ziekte. De waarschijnlijkheid van reumatoïde artritis hangt af van de mate van verwantschap van genen, evenals de impact van sommige omgevings- en endogene factoren.

HOOFDBEHANDELING

In de regel elimineren de medicijnen van de hoofdarts voorgeschreven door een arts de pijn en andere symptomen van de ziekte niet. Ze zijn ontworpen om de verdere ontwikkeling van de ziekte te stoppen. Het positieve effect van het gebruik van geneesmiddelen is pas zichtbaar na een maand behandeling.

Immunosuppressiva (zoals Wysolone) worden veel gebruikt in de therapie. Deze medicijnen zijn gericht op de onderdrukking van de beschermende krachten van het lichaam. Vanwege het feit dat ze kunnen leiden tot oncologie, zijn velen bang om toe te passen. Maar dit is een valse angst. Voor de behandeling van artritis worden kleine doses gebruikt, dat is de reden waarom bijwerkingen zeer zelden voorkomen.

In sommige gevallen hebben patiënten sulfanilamiden voorgeschreven. Dit zijn antibacteriële geneesmiddelen die de groei van pathogene microflora onderdrukken. De kans op bijwerkingen is erg klein. Maar hun effectiviteit is iets lager in vergelijking met immunosuppressiva.

Een positieve behandelingsdynamiek kan pas na zes maanden behandeling optreden.