Tips om de ziekte van Alzheimer te voorkomen

De oorzaken van de ziekte van Alzheimer zijn nog onbekend; er is geen effectieve behandeling, dus het is belangrijk om preventieve maatregelen te nemen. Er zijn veel manieren om ernstige ziekten te voorkomen:

  • stop met roken;
  • beperk het drinken van alcoholische dranken;
  • sport dagelijks en doe minstens twee keer per week een sport.

Op oudere leeftijd nemen mensen steeds minder vaak deel aan verschillende activiteiten. Wetenschappers beweren dat het mogelijk is om uzelf tegen de ziekte van Alzheimer te beschermen door mentaal en sociaal actief te zijn. Lees meer fictieboeken, kranten en tijdschriften, wees geïnteresseerd in wat er in de wereld gebeurt. Loop met interessante mensen in de frisse lucht en kijk minder tv. Probeer een positieve kijk op het leven te hebben. Chatten met vrienden kan je helpen om te gaan met een slecht humeur.

Als u interesse heeft om uw dieet te verbeteren om vroege tekenen van Alzheimer te voorkomen, neem dan de volgende voedingsmiddelen op in uw menu:

  • bosbes;
  • gedroogd fruit;
  • avocado;
  • tomaten;
  • chia zaden;
  • olive oils;
  • vis;
  • groene thee;
  • cacao;
  • broccoli;
  • bananen;
  • eigeel.

Deze voedingsmiddelen zijn zeer gunstig voor het versterken en behouden van de gezondheid van de hersenen en helpen vroegtijdige veroudering te voorkomen, dus het is absoluut noodzakelijk om ze aan uw dieet toe te voegen. Ze hebben een positief effect op de conditie van bloedvaten, versterken hun wanden en verlagen het cholesterolgehalte. Gezonde en uitgebalanceerde voeding helpt om uw hersenen en lichaam lang fit te houden. Probeer je levensstijl te veranderen en je brein zal je dankbaar zijn.

Eet vaker bessen. Bessen zijn samengesteld uit biologisch actieve stoffen en vitamines. Anthocyanosiden zijn speciale verbindingen die hersencellen beschermen tegen schade door vrije radicalen en het geheugen helpen stimuleren.

Voeg aan uw dieetvoedsel toe dat rijk is aan omega-3-vetzuren. Dergelijke voedingsmiddelen zijn zalm, tonijn, makreel en avocado. Ze helpen het lichaam te beschermen tegen het ontstaan van de ziekte van Alzheimer.

Om de ziekte van Alzheimer te voorkomen, moet u voedsel eten dat foliumzuur bevat. Dankzij foliumzuur neemt het homocysteïnegehalte af, waarvan het verhoogde niveau leidt tot een verzwakking van de binnenwanden van de slagaders. Met een verhoogd niveau van dit aminozuur nemen cognitieve functies af.

Naast voedsel moet u gezonde dranken in de vorm van sap consumeren. Studies hebben aangetoond dat het dagelijks drinken van druivensap kan helpen om Alzheimer te voorkomen. De druivenschil bevat speciale stoffen die hersencellen beschermen tegen de schadelijke effecten van de oxidatieve stress. Constante stress of schade aan het lichaam leidt tot een oxidatieproces in de cellen en de ophoping van bèta-amyloïde – een eiwit, een van de belangrijkste factoren die de ziekte van Alzheimer veroorzaken.

Het dieet moet ook veel zeevruchten bevatten. Ze bevatten zwavel, wat een positief effect heeft op hersencellen en beschermt tegen dementie. U moet voorzichtig zijn met garnalen, aangezien deze een hoog cholesterolgehalte hebben.

Om uzelf tegen de ziekte van Alzheimer te beschermen, moet u schadelijke en gevaarlijke voedingsmiddelen met dierlijke vetten, grote hoeveelheden zout en suiker uit uw dieet weren. Dit zijn rood vlees (varkensvlees en rundvlees), boter, margarine, vette kazen, meelproducten, desserts en zoetigheden met kleurstoffen, gefrituurd voedsel, fastfood, gerookte producten.