Type 2 diabetes

Het tweede type (insuline-onafhankelijke diabetes mellitus) wordt gekenmerkt door verhoogde of normale productie van insulinehormonen, maar in dit geval is het probleem dat de cellen van het lichaam het niet waarnemen en om deze reden kan glucose de cellen niet binnengaan . Een dergelijke ongevoeligheid voor insulinecellen wordt “insulineresistentie” genoemd.
Er is een ander soort ziekte. Het gebeurt wanneer een defect hormoon zich ontwikkelt, dat niet in staat is om met de cellen te communiceren, aangezien hun receptoren het niet kunnen “zien”. De fout van deze afwijzing is de verkeerde structuur van insuline.

Oorzaken van diabetes type 2

De redenen voor het tweede type diabetes mellitus zijn een lotnummer, en om preciezer te zijn, dit is een reeks factoren.
Erfelijkheid. Als een van de ouders een tweede type diabetes mellitus heeft, zou de kans dat het kind ook ziek zou worden, oplopen tot veertig procent.

Etniciteit. Het is bekend dat Aziaten, Afro-Amerikanen, Latino’s en Native Americans een verhoogd risico lopen, omdat ze meer vatbaar zijn voor deze kwaal.

Overmatig lichaamsgewicht. Systematisch overeten, het eten van geraffineerd voedsel (snoep, gebak, chocolade, enz.), Nacht snacks, een onvoldoende hoeveelheid plantaardige vezels (groenten en fruit) op het menu verhogen de kans op het ontwikkelen van tweede type diabetes mellitus.

Hypertensie. Het risico om ziek te worden is groter bij diegenen die lijden aan hoge bloeddruk.

Hypodynamia. Overgewicht en verslechtering van het metabolisme, wat kan leiden tot diabetes mellitus, kan vaak worden veroorzaakt door een gebrek aan motoriek.

Symptomen van diabetes mellitus

De eerste tekenen van diabetes kunnen vergelijkbaar zijn voor het eerste en tweede type. De ontwikkeling van deze aandoening kan in een verborgen vorm plaatsvinden en pas na een tijdje letten mensen op de eerste tekenen van diabetes: frequent urineren, chronische vermoeidheid, droge mond, verminderde seksuele activiteit, enz.

Veel mensen vermoeden niet dat dergelijke omstandigheden erop kunnen wijzen dat een persoon diabetes heeft. Het is de moeite waard de symptomen en tekenen van diabetes te overwegen, afhankelijk van het type.

Het symptoom van type II diabetes mellitus omvat de bovengenoemde kenmerken en wordt aangevuld:

• zwakte en prikkelbaarheid;
  • hoge druk
  • gevoelloosheid van ledematen of tintelingen in het gebied van de vingers;
  • misselijkheid, vaak gepaard gaande met braken;
  • droge huid, jeuk,
  • slechte genezing van wonden;
  • urineweginfecties (met name candidiasis).

Kan ik diabetes genezen?

Het maakt niet uit hoe we het tegenovergestelde willen melden, maar diabetes van welk type dan ook – een ziekte voor alle leven. Je kunt de kwaliteit van leven verbeteren en de manifestatie van symptomen minimaliseren, maar diabetes kwijtraken werkt niet. Het is erg belangrijk om alle orders van artsen in acht te nemen en niet deel te nemen aan zelfmedicatie. In sommige gevallen kan de patiënt een volledige afwezigheid van symptomen van diabetes bereiken.

Geneesmiddelen voor diabetes type 2

Als je het hebt over het behandelen van diabetes mellitus type 2, dan worden de medicijnen in verschillende richtingen voorgeschreven. Onder hen geneesmiddelen die de gevoeligheid van cellen voor insuline verhogen: Amaryl M, Glyciphage, Prandial M 0.2.