Vijf redenen waarom depressie na het nieuwe jaar opduikt Aanbevelingen om u na de nieuwjaarsvakantie tegen depressie te beschermen

  1. Affectieve stoornis.

Deze aandoening komt bij bijna iedereen in de winter voor vanwege de vermindering van daglicht. Door het gebrek aan licht neemt de productie van gelukshormonen af. Daarom hebben we sufheid, blues en gewichtstoename.

  1. Ongerechtvaardigde verwachtingen.

Vóór het nieuwe jaar besteden veel mensen al hun energie om de sfeer van een nieuwjaarswonder te creëren. Elk jaar wordt het echter moeilijker om een gevoel van verwondering te vinden. Als gevolg hiervan nemen onze verwachtingen en als gevolg daarvan onze frustraties toe. Dit is vooral merkbaar wanneer niet aan de verwachtingen wordt voldaan. Door de emotionele gevoeligheid tijdens de vakantie wordt elk detail significant. Terugkeren van de wereld van sprookjes naar de wereld van de werkelijkheid kan buitengewoon pijnlijk zijn.

  1. Te veel eten en alcoholgebruik.

Al bijna twee weken verstoren mensen hun slaap- en eetgewoonten. Alle processen in het lichaam vertragen, daarom begint een persoon ongemak en overgevoeligheid te voelen.

  1. Stress en vermoeidheid.

De tijd die we besteden aan rust en plezier met het gezin, besteden we aan de voorbereiding op de kerstvakantie. Het lichaam, moe tijdens het werkproces, krijgt een schokdosis vermoeidheid en stress. Dergelijke veranderingen dragen bij aan het ontstaan van de depressie na nieuwjaar.

  1. Financiële problemen.

Weinigen van ons beginnen na te denken over de kerstvakantie in de zomer en sparen van tevoren geld voor de feestdagen. Als gevolg hiervan geven we bijna al ons geld in slechts een paar dagen uit. Dan geven mensen zichzelf de schuld dat ze zich niet van tevoren op de vakantie hebben voorbereid.

Natuurlijk vereist elk geval van depressie individueel overleg. Er zijn echter enkele tips om van een depressie af te komen na de kerstvakantie:

  • Het leven verandert niet alleen door het nummer op de kalender te veranderen. Probeer voor het nieuwe jaar niet te verwachten dat je op de eerste dag van het nieuwe jaar een heel ander persoon wakker zult maken. Als er dingen zijn die u zou willen veranderen, schrijf dan een duidelijk plan van aanpak, dan zal de vakantie u niet deprimeren.
  • Deel de verantwoordelijkheid voor het voorbereiden van de vakantie tussen familieleden, vrienden en familieleden. Dit vermindert stress, vermoeidheid en u heeft tijd om te ontspannen.
  • Communiceer niet alleen tijdens vakanties met familie en vrienden. Dan heb je na alle feestdagen geen gevoel van eenzaamheid en leegte. Wees niet bang om zelf vergaderingen aan te bieden, probeer minstens één keer per week tijd vrij te maken voor wandelingen en gezelligheid.
  • Neem deel aan liefdadigheidsactiviteiten en weiger niet om dierbaren te helpen. Het verlenen van zorg aan de behoeftigen verhoogt de weerstand van een persoon tegen ziekten van het depressieve spectrum aanzienlijk.
  • Prijs uzelf voor uw succes. U hoeft zich niet te concentreren op wat u niet hebt bereikt. Verheug je in plaats daarvan dat je plannen voor de toekomst min of meer duidelijk voor je zijn.
  • Voeg aan uw dieet voedsel toe dat de productie van endorfine en serotonine in het lichaam bevat of verhoogt.
  • Als u denkt dat de situatie niet meer onder controle is, aarzel dan niet om professionele hulp te zoeken bij een psychotherapeut. Het helpt u bij het kiezen van een individuele, effectieve behandeling (bijvoorbeeld, Apo-Clomipramine of Aropax).