Voeding voor probleemhuid

Voeding voor een mooie huid moet in balans zijn. Suiker moet worden geminimaliseerd; dit is de belangrijkste oorzaak van huidproblemen. Water zal een uitstekende assistent zijn bij het reinigen van gifstoffen. Drink de norm van water per dag, en de huid zal veel beter voelen. Bovendien kunt u problemen met oedeem oplossen; het belangrijkste is om ’s avonds niet veel vloeistof te drinken.

En nu geven we specifieke voorbeelden van producten die moeten worden opgenomen in het dieet voor een probleemhuid:

  • Vetvrij vlees: kip, rundvlees, kalkoen. Het is een geweldige optie voor diegenen die niet zonder vlees kunnen.
  • Vis en zeevruchten. Je moet ook kiezen voor niet-vette soorten zee- of riviervissen. Zeevruchten zijn een uitstekende bron van eiwitten en hebben geen invloed op de werking van de talgklieren.
  • Lemon. Het kan als dressing aan water of salades worden toegevoegd. Lemon zal een uitstekende assistent zijn voor het immuunsysteem.
  • Groenten. Ze bevatten vezels, die de werking van het maagdarmkanaal perfect beïnvloeden. Als het dagelijkse dieet ten minste 70% van de dagelijkse normvezels bevat, dan zal naast het reinigen van het lichaam van gifstoffen, overtollig gewicht snel verdwijnen.
  • Peulvruchten. Deze zijn geschikt als bijgerecht voor vlees of als onderdeel van een groene salade.
  • Kruidenthee. Het is de moeite waard om de gebruikelijke koffie of zwarte thee ermee te vervangen. De voordelen zijn veel groter en met een verscheidenheid aan gezonde kruiden kun je de smaak van thee veranderen.

Products provoking skin rashes:

  • Fast food. Ieder. Het is noodzakelijk om alles uit te sluiten dat snel en schadelijk is voorbereid.
  • Meel producten. Elke bak veroorzaakt altijd het uiterlijk van huiduitslag. En artsen raden vooral aan om meel op te geven. Als er absoluut geen manier is om bakken te weigeren, is het beter om tarwebloem te vervangen door ontbijtgranen.
  • Frisdrank, verpakte sappen. Ze bevatten een enorme hoeveelheid suiker, die direct de conditie van de huid beïnvloedt.
  • Kunstmatige vetten. Dit omvat mayonaise, zonnebloemolie, margarine, allerlei soorten sauzen voor winkels. Dit alles is vast cholesterol, dat de huid vettig maakt en bijdraagt aan het verschijnen van extra kilo’s.
  • Alcohol. Het probleem is dat het een sterk diureticum is. Maar naast gifstoffen verwijdert het ook water uit het lichaam. Als gevolg hiervan kunt u, naast uitdroging, ook een droge huid krijgen.
  • Gefrituurd eten. Frituren in olie is een directe manier voor gastritis en acne. Het is het beste om te koken op de grill of in een dubbele boiler.

Als u chronische huidaandoeningen heeft, is een goede voeding een onmisbaar instrument. U moet ook een afspraak maken met een dermatoloog die medicijnen voorschrijft. Deze niet-hormonale medicijnen – Okamycin, Saslic / Perfect Skin en Coresatin – zijn bijvoorbeeld speciaal ontworpen voor de complexe behandeling van chronische huidziekten.

Zorg dragen voor je lichaam zal zeker resultaten opleveren. Het is noodzakelijk om te begrijpen dat wat we eten rechtstreeks van invloed is op zowel de gezondheidstoestand als de schoonheid. Je moet in een goed humeur aan tafel zitten, gezonde gerechten bereiden en voedsel zorgvuldig kauwen. Voedsel is nodig om te leven, en niet andersom.