hypertension

Welke fysieke activiteiten zijn toegestaan voor hypertensie?

Voordat u begint met trainen, dient u dit met uw arts te bespreken, zodat hij bepaalde tests kan plannen. Deze omvatten ECG, bloeddrukmonitoring, laboratoriumtests en andere om het stadium van de ziekte nauwkeurig te bepalen. Zodra uw arts toestemming heeft gegeven, kunt u beginnen met het plannen van uw trainingen. Bij het opstellen van het plan dient rekening te worden gehouden met de volgende punten:

  • hoeveel tijd u nodig heeft om aan één training te besteden;

  • nuttige en gecontra-indiceerde oefeningen;

  • hoe u begrijpt dat de training onmiddellijk moet stoppen.

Om van alle voordelen van sport te profiteren, moet u minstens drie keer per week sporten. Voordat u gaat trainen, dient u zich op te warmen met een geleidelijke toename van de intensiteit. Als u ’s ochtends moet trainen, kunt u direct in bed beginnen met opwarmen. Het is ook nodig om alle gewrichten en ligamenten te kneden.

U moet uw hartslag controleren tijdens het sporten. Het mag niet meer dan 150 slagen per minuut bedragen. Het zal niet handig zijn om de hartslag handmatig te meten. Het is beter om de hartslag te controleren met een slimme armband of horloge met hartslagfunctie. U kunt een signaal instellen om u te laten weten dat uw hartslag boven het aangegeven niveau is gestegen.

Ondanks alle beperkingen blijft de keuze aan sporten enorm. Mensen met hoge bloeddruk kunnen lopen en rennen, aerobics doen, fietsen en skiën. Je kunt ook voor yoga kiezen, maar concentreer je alleen op die asana’s die de hartslag niet verhogen.

Alle trainingen zijn ingedeeld naar type blootstelling aan aëroob en anaëroob. Aërobe oefening is een cyclische dynamische beweging, zoals fietsen of hardlopen. Deze oefeningen worden meestal van begin tot eind in één ritme uitgevoerd en de intensiteit is matig. Anaërobe training wordt krachttraining genoemd. Dergelijke oefeningen zijn gericht op het laten groeien van spieren en het vergroten van hun kracht.

Mensen met hoge bloeddruk kunnen beter voor aerobe training kiezen. Anaërobe sporten kunnen in de allereerste stadia van de ziekte worden beoefend en alleen in aanwezigheid van een gekwalificeerde coach. Geef de voorkeur aan de volgende sporten om uw lichaam in vorm te houden voor hypertensie:

  • Lopen.

Dit is de beste activiteit voor patiënten met hypertensie, evenals een aangenaam en gevarieerd tijdverdrijf. U hoeft niet naar de sportschool om te lopen. Je kunt de route lopen van huis naar werk of naar de winkel. Het is handig om niet alleen op vlak terrein te lopen, maar ook om de trap op te lopen. Dit is een goede reden om geen liften meer te gebruiken.

Anderhalf tot twee kilometer is voldoende voor de eerste wandelingen. Als u zich goed voelt, kunt u niet alleen de duur maar ook de snelheid van de wandeling verhogen. Je moet streven naar een afstand van vier kilometer per uur. Het is belangrijk om constant uw hartslag te controleren en de intensiteit aan te passen, zodat uw hartslag niet te hoog is.

  • Yoga.

Het is belangrijk om de juiste asana’s te kiezen, en niet die te doen die tot een sterke stijging van de hartslag kunnen leiden. Ademhalingsoefeningen zullen vooral nuttig zijn. Maar als je yoga beoefent, moet je geen technieken uitvoeren waarbij je lang op adem moet blijven.

Matige lichaamsbeweging en behandeling met effectieve medicijnen zoals AFT-Metoprolol CR en Amlip zal helpen om de bloeddruk snel te normaliseren!