Zes tips om erectiestoornissen te helpen voorkomen

  1. Oefen regelmatig.

Het is geen geheim dat regelmatige lichaamsbeweging een voorwaarde is voor een goede gezondheid en een goede toon. Fitnesstrainers raden aan om avondwandelingen van minimaal een half uur te maken en ’s ochtends kort te joggen, of je kunt bijvoorbeeld naar je werk lopen. Daarnaast dien je minimaal 3 keer per week de sportschool en het zwembad te bezoeken. Door deze aanbevelingen te volgen, kunt u de balans tussen ‘slecht’ en ‘goed’ cholesterol normaliseren en obesitas, hypertensie en diabetes voorkomen. Volgens statistieken lijden lichamelijk actieve mannen 45% minder aan erectiestoornissen dan degenen die hun vrije tijd liever op de bank doorbrengen.

  1. Controle van de bloeddruk.

Problemen met de bloeddruk, die in het dagelijks leven vaak hypertensie worden genoemd, manifesteren zich niet altijd onmiddellijk. Om deze reden raden experts aan om regelmatige bezoeken aan artsen niet te negeren, zelfs niet voor preventieve en diagnostische doeleinden. Gezondheidsproblemen die tijdig worden ontdekt, zijn veel gemakkelijker op te lossen. Anders kan er in de toekomst een ernstige ziekte ontstaan die wordt veroorzaakt door aandoeningen van de bloedsomloop. Verkalking van bloedvaten, verlies van elasticiteit van aders en slagaders, evenals verdikking van hun wanden, beperkt de bloedstroom naar de geslachtsorganen en bevordert de ontwikkeling van impotentie.

  1. Gezond dieet.

Onthoud hoe u zich voelde na het vieren van Kerstmis, Nieuwjaar of zelfs de gebruikelijke “bedrijfsvakantie”, waarbij de tafels gewoon overladen waren met vette gerechten. Door jezelf te veel toe te staan aan de vakantietafel, begin je ernstige spijsverteringsproblemen te krijgen. Het lichaam kan gewoon niet tegen zoveel voedsel. Zelfs het gebruikelijke nachtelijke overeten kan slapeloosheid veroorzaken of de volgende dag moe voelen. Het is bewezen dat een overmatige concentratie van ‘slecht’ cholesterol de normale bloedtoevoer naar mannelijke organen verstoort en de synthese van testosteron verstoort..

  1. Stoppen met roken is een belangrijke voorwaarde om de potentie te verbeteren.

Het roken van tabak wordt op zichzelf niet als een gezonde gewoonte beschouwd. Als u bovendien de hele lijst met kankerverwekkende en andere giftige componenten in tabaksrook bekijkt, kunt u een logische conclusie trekken over het gevaar van een dergelijke hobby. Door het effect van deze stoffen op de bloedvaten van het mannelijk lichaam is er een significante afname van het erectievermogen.

  1. Verminder alcoholgebruik.

Vooral schadelijk is ethylalcohol in alcoholische dranken; het beïnvloedt het mannelijke voortplantingssysteem. Bovendien kan bij alcoholmisbruik het risico op impotentie tot 70% toenemen in vergelijking met niet-drinkers.

  1. Verlaag het stressniveau.

Zoals u weet, kan constante psycho-emotionele stress op de lange termijn bijdragen aan de ontwikkeling van mannelijke gezondheidsstoornissen. Om een ongewenste ontwikkeling van gebeurtenissen te voorkomen, raden deskundigen aan om te leren hoe ze zich kunnen verdedigen tegen stressfactoren. Het belangrijkste is om veel te rusten, af te leiden van alledaagse zorgen en problemen en regelmatig nerveuze spanning te verlichten met voldoende fysieke activiteit.