Zeven redenen die van invloed zijn op slaap bij hiv

1. Angst en ongerustheid.

Dergelijke ernstige chronische ziekten gaan vaak gepaard met angstige gevoelens, zoals angst voor het onbekende, het risico anderen te besmetten. Een persoon is bang om anderen over zijn hiv-status te vertellen. Als gevolg hiervan wordt het gevoel van angst intenser, wat slaapstoornissen veroorzaakt.

1. Negatieve gedachten.

Mensen met hiv kunnen negatieve gedachten hebben over hun toekomstige of behandelingsproblemen. Financiële problemen hebben ook invloed op de emotionele toestand, aangezien er een probleem is waar je genoeg geld kunt krijgen voor de noodzakelijke behandeling, als die niet door de staat wordt betaald. De stress van het uitgeven van geld kan een andere oorzaak zijn van slaapstoornissen. Door dergelijke negatieve gedachten kan het lichaam zich niet aanpassen aan een goede nachtrust.

1. Eigenaardigheid van HIV.

Bij deze ziekte kunnen cellen met immunodeficiëntievirus neurotoxines produceren. Dit leidt tot slaapproblemen.

1. Bijwerkingen van medicijnen.

Hiv-medicijnen hebben hun bijwerkingen. Veel mensen merken dat ze zich zelfs na een hele nacht slapen niet uitgerust voelen. Het is bekend dat de meeste van deze bijwerkingen binnen enkele weken na het starten van het medicijn optreden.

1. Onaangename symptomen van hiv.

Onaangename symptomen van hiv:

• perifere neuropathie;
  • onaangenaam plakkerig zweet ’s nachts;
  • koorts;
  • hoofdpijn.

Bij manifestatie van deze symptomen voelt de persoon ongemak. Als gevolg hiervan wordt een gezonde slaap verstoord.

1. Manifestaties van apneu.

Slaapapneu is een aandoening die wordt gekenmerkt door perioden van kortademigheid tijdens de slaap. Er zijn veel onderzoeken die aantonen dat hiv vergroting van de amandelen en adenoïden kan veroorzaken, vooral bij degenen die niet worden behandeld of die een ernstige ziekte hebben. Als gevolg hiervan kan tijdens de slaap kortademigheid optreden en wordt de persoon wakker.

1. Gebrek aan vitamines.

Een tekort aan vitale stoffen beïnvloedt de kwaliteit van uw slaap. Gebrek aan een vitamine of sporenelement kan leiden tot slaapstoornissen. Bij HIV verzwakt het lichaam en tijdens deze periode is het noodzakelijk om vitaminecomplexen in te nemen.

Slaap is een belangrijk onderdeel van een gezonde levensstijl, vooral voor mensen met hiv. Wanneer de slaap wordt verstoord, wordt de immuunrespons van het lichaam driemaal verminderd. Als we slapen, worden verschillende immuun-eiwitten aangemaakt die vervelende infecties en virussen bestrijden. Omdat het immuunsysteem van het lichaam verzwakt door hiv, verslechteren slaapstoornissen de gezondheid van een persoon.

Voor zijn eigen voortplanting gebruikt hiv dezelfde cellen die het lichaam gebruikt om infecties te bestrijden. Het humaan immunodeficiëntievirus zorgt ervoor dat geïnfecteerde cellen sneller afsterven en geeft aan dat andere cellen sneller sterven.

Dus als u de diagnose HIV heeft en het moeilijk vindt om in slaap te vallen, neem dan contact op met uw arts, die u zal helpen de oorzaak van uw ongemak te achterhalen. Het belang van een gezonde slaap mag niet worden onderschat.

Onthouden, een gezonde levensstijl kan het immuunsysteem versterken en achteruitgang voorkomen