sclerose

8 tips om je voor te bereiden op vakantie voor mensen met multiple sclerose

Verandering van de situatie, levendige indrukken, communicatie met nieuwe mensen inspireren en verbeteren de gemoedstoestand. Om de reis comfortabel en plezierig te maken, moet u deze aanbevelingen opvolgen.

1. Praat met uw arts en bespreek de details van de reis.

De arts zal de nodige aanbevelingen kunnen doen zodat u van uw vakantie kunt genieten en negatieve momenten kunt vermijden.

1. Sluit zeker een reisverzekering af.

Het kiezen van een reisverzekering moet serieus worden genomen. Veel mensen zijn er zeker van dat hen niets ergs zal overkomen tijdens de reis en kopen daarom de goedkoopste verzekering. Maar een goede verzekering kan je echt veel problemen besparen.

1. Vergeet de benodigde medicijnen en recepten niet, zorg voor een goede opslag van medicijnen.

Sommige luchthavens hebben zeer strenge veiligheidsnormen. U kunt zonder problemen een gewone EHBO-doos meenemen. Maar als u regelmatig voorgeschreven medicijnen moet gebruiken, kunt u problemen krijgen. Neem een ondertekend en afgestempeld doktersrecept of medische kaart mee. Bereken ook hoeveel medicijnen u moet kopen. U kunt kopen Pacifen en Tizan hier.

1. Vervoer voor op reis moet zo comfortabel en snel mogelijk zijn.

Soms is het beter om een vlucht met het vliegtuig te kiezen dan een lange reis met de trein of bus, dat zorgt voor vermoeidheid en stress. Als u besluit met de auto te gaan, zorg er dan voor dat u stopt om uit te rusten. De reis mag niet vervelend zijn.

1. Plan uw vakantie zorgvuldig om onnodige stress te voorkomen.

Vind de juiste modus voor u zonder overbelasting. Vliegen of reizen met de trein, ook al is het niet erg lang, is vermoeiend. Het veranderen van tijdzones kan ook vermoeidheid, slapeloosheid, hoofdpijn en andere onaangename symptomen veroorzaken. In stressvolle omstandigheden, warme klimaten of gebrek aan slaap treedt vermoeidheid sneller op. Het is belangrijk dat uw lichaam zich soepel kan aanpassen aan veranderende omstandigheden.

1. Kies de juiste plek om te wonen.

Het is beter om een tijdelijke woning zo te kiezen dat je bij aankomst goed kunt uitrusten. Dit geldt met name voor reizen, waarbij de tijdzone aanzienlijk verandert, en voor reizen naar warme landen. Ook is het belangrijk om na te gaan in hoeverre de leefomstandigheden in een tijdelijke woning je toelaten om de hygiëneregels na te leven.

1. Kies geen warme landen voor de zomervakantie.

De gecombineerde effecten van warmte, infrarood en ultraviolette straling leiden tot bederf. U dient zich dus te onthouden van in de zon te zijn om een goed kleurtje te krijgen. Bovendien vergroot het zijn in tropische landen de kans op infectieziekten, vooral als je niet over de nodige vaccinaties beschikt. Virale infectie bij multiple sclerose kan zeer gevaarlijk zijn.

1. Kies een stad met een comfortabel klimaat voor uw reis.

De temperatuur mag niet te hoog zijn. Misschien vindt u het gemakkelijker om in de lente en herfst te reizen wanneer de zonneactiviteit minder intens is. Probeer jezelf een comfortabele omgeving te bieden om te wennen aan de nieuwe omgeving. Trek een dag uit om te rusten na de vlucht of verhuizing. Overbelast jezelf niet en maak je geen zorgen.