Hoe u uw ogen kunt beschermen als u lang achter een computer werkt

Wanneer je lange tijd achter een computer werkt, zul je ongetwijfeld merken hoe je zicht achteruitgaat, er ongemakken ontstaan ​​en het steeds moeilijker wordt om je ergens op te concentreren. Het heeft allemaal een naam. Dit probleem wordt het “computer vision-syndroom” genoemd. En het probleem is niet dat we veel tijd op het werk doorbrengen, maar dat we natuurlijke methoden van herstel vergeten. Neem korte pauzes van het werk en vergeet oogoefeningen niet.

De ogen hebben, net als alle spieren in uw lichaam, training nodig en als u dit negeert, kan dit leiden tot verlies van het gezichtsvermogen.

Men denkt dat stress de belangrijkste oorzaak is van oogpijn bij het werken op een computer. Alle beelden op het beeldscherm bestaan ​​uit pixels, niet uit lijnen. In dit geval moeten de ogen, om scherp te stellen, meerdere keren meer spannen dan bij het lezen van dezelfde informatie in een gedrukte bron, zoals een boek, krant of tijdschrift.

Er zijn verschillende technieken die kunnen helpen bij het normaliseren van het gezichtsvermogen en de conditie van de oogspieren.

Knipper vaak. Dit wordt gedaan zodat bij het knipperen kleine stofdeeltjes uit het oog verdwijnen. Bovendien wordt het oog op natuurlijke wijze gehydrateerd door te knipperen.

Een bril voor het werken met elektronische apparaten kan ook een grote hulp zijn. Hun functie is niet helemaal dezelfde als die van een gewone bril, die het beeldzicht verbetert; ze werken als een ander systeem, voorkomen vermoeidheid van de ogen, neutraliseren de effecten van schittering op de monitor en verbeteren het beeldcontrast.

Als u een oncomfortabele stoel en tafel op het werk heeft, moet u deze vervangen. U moet een computerbureau en stoel kiezen die het meest comfortabel voor u zijn.

U moet ook uw innovatieve apparaat correct installeren. Wanneer zonlicht op het scherm schijnt, neemt het contrast tussen het scherm en wat erachter zit sterk toe, wat visueel ongemak veroorzaakt.

Het is ook aan te raden om regelmatig een oogarts te bezoeken. In de meeste gevallen is het gemakkelijker om de ziekte te voorkomen dan om deze later te behandelen. Gebruik hiervoor medicijnen zoals Blauwe bosbes met Luteïne of Blauwe bosbes-MIC. Deze capsules bevatten gedroogd bosbessenextract. Bosbessenextract geeft je ogen antioxidanten en vasculaire ondersteuning om een ​​goed zicht en ooggezondheid te bevorderen. Blauwe bosbes staat bekend om zijn vermogen om de visuele helderheid en de functie van het netvlies te ondersteunen.

Houd er rekening mee dat uw ogen rust nodig hebben door elke 20 minuten minimaal twintig seconden van de monitor weg te kijken.

Je kunt ook oogoefeningen doen:

  • Houd uw blik ongeveer vijf seconden op uw neus gericht.
  • Kijk een paar keer naar links en rechts, maar het hoofd moet stil zijn, je moet alleen je ogen bewegen.
  • Maak cirkelvormige bewegingen met je ogen, meerdere keren tegen de klok in en dan met de klok mee.
  • U moet zo snel mogelijk minstens 10 keer snel knipperen.

Zorg goed voor jezelf en vooral voor je gezondheid!