chronische ziekte

Methoden voor de behandeling van chronische ziekten

Bij veel chronische ziekten is het noodzakelijk om verschillende soorten behandelingen te combineren. Als u bijvoorbeeld lijdt aan hoge bloeddruk, probeer dan meer plat water te drinken (geen thee, geen koffie, geen sappen, maar water!), rauwe groenten en fruit te eten en ook voedsel te consumeren dat rijk is aan omega-3-vetzuren (deze stoffen komen voor in vette zeevis – makreel, sardines, zalm – en sommige zaden en noten – walnoot, lijnzaad). Hierdoor kan uw druk na twee tot drie maanden normaliseren.

Onder gunstige omstandigheden kan het menselijk lichaam onafhankelijk zijn gezondheid verbeteren en van bepaalde ziekten en pathologische aandoeningen afkomen. Het lichaam probeert constant te regenereren. Maar als een persoon niet klaar is om een gezonde levensstijl te volgen, of als hij een zeer hoge bloeddruk heeft, dan moet hij zeker antihypertensiva nemen, zoals Amlip. Het werkt door de bloedvaten te verwijden, waardoor het voor het hart gemakkelijker wordt om bloed door het lichaam te pompen en om de toevoer van bloed en zuurstof naar uw hart te vergroten.

Astma is, net als hoge bloeddruk, een “secundaire” ziekte. Met andere woorden, het ontwikkelt zich niet vanzelf, het wordt voorafgegaan door metabole stoornissen in het lichaam, waardoor het lichaam uit balans is en niet kan regenereren. Om de kans te krijgen om weer te genezen, moet je leren aandacht te schenken aan je lichaam en begrijpen dat gezondheid een van de hoogste waarden in iemands leven is. Daarom is het beter om giftige chemicaliën, schadelijk voedsel, tabaksrook, smaakstoffen, conserveermiddelen en langdurige blootstelling aan de zon te vermijden, omdat dit allemaal een negatieve invloed heeft op het vermogen van het lichaam om chronische ziekten te weerstaan. Als een persoon astma heeft, is het bovendien noodzakelijk om zo snel mogelijk medicijnen in te nemen die de ademhaling normaliseren, bijvoorbeeld, Aminophylline. Het werkingsmechanisme omvat het ontspannen van de gladde spieren in de luchtwegen en het verminderen van de gevoeligheid van de longen voor allergenen. Dit helpt om de luchtdoorgangen te openen, waardoor er meer lucht in de longen kan worden ingeademd.

Laten we ook eens kijken naar een ziekte als kanker. Dit is een ernstige ziekte waarbij cellen niet goed met elkaar “communiceren”. Een tumor betekent dat de cellen geen signaal krijgen om te stoppen met vermenigvuldigen (een tumor is een cel die zich ongecontroleerd blijft delen). “Normale communicatie” tussen cellen kan worden hersteld door het dieet, de omgeving, de bewustzijnstoestand te veranderen en voldoende vitamine D binnen te krijgen via zonlicht en voedsel. Tegelijkertijd is het noodzakelijk om medicijnen te nemen. Dus bijvoorbeeld bij borstkanker bij vrouwen na de menopauze, bijvoorbeeld aromataseremmers, Armotraz, zijn effectief. Het werkt op het lichaam om de productie van de lage niveaus van vrouwelijke geslachtshormonen (oestrogeen) die in het lichaam worden geproduceerd, te stoppen, wat de groei van kankercellen vertraagt.

Houd er rekening mee dat je lichaam gezond wil zijn en daar veel moeite voor doet. Als je ook gezond wilt zijn, stop dan met roken, lang zitten, fastfood eten en de behandeling van ziekten negeren.