huid van het gezicht

Preventie van kantoorziekten

In de wereld van vandaag werken veel mensen in kantoren. Al tientallen jaren trekken artsen en wetenschappers conclusies over gezondheidsproblemen onder kantoorpersoneel. Het is een vergissing om te geloven dat iemand die zich voornamelijk binnenshuis bevindt, minder vatbaar is voor verschillende ziekten.

Kantoorpersoneel bevindt zich inderdaad in warme en droge omstandigheden, in tegenstelling tot degenen die buiten moeten werken, maar dergelijk comfort beschermt niet tegen verschillende aandoeningen in het lichaam en het functioneren van de psyche.

De belangrijkste schadelijke factoren zijn:

  1. Kantoorapparatuur.

Het computerscherm verstoort de normale functionaliteit van de ogen. Gevoelloosheid van de handen en pijn in de vingers kunnen optreden als u op het toetsenbord werkt. Elektromagnetische straling van een computer kan een negatief effect hebben op het hele lichaam.

  1. Lang en oncomfortabel zitten.

Vaak hebben werknemers een bureau en een stoel die niet geschikt zijn voor hun lengte. Tegelijkertijd veranderen de afstand tot de monitor en de kijkhoek, er ontstaat overmatige spanning in de spieren van de wervelkolom, armen en benen. Dit leidt tot ziekten zoals scoliose, osteochondrose en spataderen.

  1. Het onvermogen om een evenwicht tussen werk en privéleven te behouden.

Vergeetachtigheid of onwil om een pauze te nemen draagt bij aan de vorming van het chronisch vermoeidheidssyndroom.

  1. Onvoldoende verlichting en ventilatie van de kamer.

Vaak wordt de minste aandacht besteed aan de ligging van de werkplek. U moet niet vertrouwen op kunstmatige lichtbronnen, omdat deze flikkeren en schadelijk zijn voor het netvlies van de ogen. Het is beter dat de werkplek niet ver van het raam verwijderd is. En onvoldoende of juist te actieve ventilatie (airconditioningsysteem) veroorzaakt aandoeningen van de luchtwegen en draagt bij aan de ontwikkeling van hartziekten.

  1. Persoonlijke relaties.

Conflictsituaties en ruzies als gevolg van verschillen in waarden, doelen, het gezag van superieuren en familiebanden hebben niet alleen een negatieve invloed op de productiviteit, maar ook op de psyche en zelfs het functioneren van het maag-darmkanaal.

  1. Negatief denken en chronische stress.

In de regel verschijnen deze factoren als gevolg van negatieve ervaringen, fouten en kritiek van collega’s. Bovendien heeft laat werken en in het weekend ook een negatief effect op de geestelijke gezondheid van een persoon.

De belangrijkste manieren om ziekten te voorkomen:

  1. Volg de regels bij het werken met computerapparatuur.

De afstand van uw ogen tot het beeldscherm moet minimaal 45 cm zijn, of u nu een tekst leest of een video bekijkt. Bovendien mag de kijkhoek niet meer dan 35 graden zijn. Als u een visuele beperking heeft, moet u bijvoorbeeld periodiek medicijnen gebruiken die het gezichtsvermogen ondersteunen, Bilberry with Lutein of Bilberry-MIC.

U moet uw handen op de juiste manier op het toetsenbord houden. Handen mogen niet naar beneden hangen of, integendeel, omhoog reiken. Het zal ook erg handig zijn om de vaardigheid van het typen met tien vingers onder de knie te krijgen.

  1. Comfortabele stoel.

Het is noodzakelijk om op de werkplek een tafel en een stoel te hebben die zo hoog zijn dat tijdens het zitten uw dijen evenwijdig zijn en uw schenen loodrecht op de vloer staan.