TOP 3 beste soorten ontbijtgranen

Je wilt nooit uren aan het fornuis staan. Maar dit is geen reden om het lichaam te weigeren te eten met maximale gezondheidsvoordelen, zonder het risico van het verkrijgen van extra kilo’s. Dus hoe kook je smakelijke en hartige gerechten? Op basis van het advies van voedingsdeskundigen, schoonheidsspecialisten en culinaire specialisten kwamen we tot de eenduidige mening dat granen de basis van de voedselpiramide moeten zijn.

Waarom is granen in het dieet een ideale oplossing?

Advies van voedingsdeskundigen

We organiseren een echt banket in ons eigen lichaam voor gistschimmels, rottende bacteriën en andere micro-organismen door onjuist geconstrueerde voeding. We willen snelle verzadiging en eten zetmeelrijke koolhydraten, waaruit we darmgegroet krijgen die door gist wordt veroorzaakt. We streven ernaar het metabolisme te verrijken met essentiële aminozuren in de vorm van kebabs en steaks en rottende eiwitten te veroorzaken.
Voedingsdeskundigen adviseren om aandacht te besteden aan granen en deze zeker op te nemen in de recepten van hun gerechten.

  • granen dekken alle fysiologische behoeften van het lichaam in macromoleculen, vitamines en mineralen;
  • ze worden beter opgeslagen dan andere producten en veroorzaken geen voedselvergiftiging;
  • gaan goed samen met groenten en fruit, zodat u echte vitaminesmoothies kunt maken;
  • dragen bij aan actieve peristaltiek en het reinigen van het spijsverteringskanaal van gifstoffen.

Advies van schoonheidsspecialisten

Voor een schoonheidshuid, zijdeachtig haar en een mooie bronzen kleur heeft het lichaam vitamine B, E, A, C, sporenelementen zink, selenium, koper en plantaardige polysaccharidevezel nodig. Al deze componenten zijn aanwezig in correct bereide granen. Geen wonder dat schoonheidsspecialisten granen natuurlijke multivitamine-complexen noemen.

Koks advies

Grutten vereisen geen lang en ingewikkeld koken. Je kunt ze onder alle omstandigheden koken – voldoende schoon water en een warmtebron om het tot een kookpunt te verwarmen. En als het vroeger 30-40 minuten duurde om granen te koken, kun je nu in 5-10 minuten pap koken.
Kant-en-klare ontbijtgranen zijn goed in warm en koud, gaan goed met alle mogelijke producten. Van granen worden uitstekende onafhankelijke gerechten, bijgerechten, soepdressings en zelfs desserts verkregen.

Welke granen moeten in uw dieet worden opgenomen en waarom?

U moet kiezen voor hoogwaardige granen, bij de vervaardiging waarvan een zorgvuldige graanverwerking wordt uitgevoerd, waarmee u alle noodzakelijke en nuttige componenten kunt opslaan en naar de consument kunt brengen.
“Top 3 beste soorten granen” werd samengesteld rekening houdend met de optimale klimatologische omstandigheden voor de teelt van grondstoffen, methoden voor de verwerking ervan, de natuurlijke eigenschappen van de oorspronkelijke plant en hun betekenis voor het menselijk lichaam.

Nr. 1. Boekweit.

Boekweit hoopt ijzer en fosfor op, waardoor het alle granen overtreft. Boekweit is een echte natuurlijke hemoglobine-beschermer.

Nr. 2. Rijst.

Met rijstgrutten kun je delicate gerechten bereiden. Bijvoorbeeld fruitpilaf, appelovenschotel of bessenmousseroom. Op internet kun je kant-en-klare recepten nemen of zelf improviseren.

Nee. 3. Havermout.

Helemaal niet in belang en waarde staat havermout op de derde plaats in de ranglijst. Dit ontbijtgranen is een erkende favoriet en is vooral waardevol omdat het kan worden gebruikt om gezonde lekkernijen te bereiden die handig zijn om mee te nemen op reis, op vakantie.