Wat je nodig hebt voor een goede nachtrust – 9 belangrijke tips

Het is bekend dat een goede nachtrust ochtendkracht en een goed humeur geeft en het lichaam zelfs helpt om met ziekte om te gaan. Omgekeerd veroorzaakt gebrek aan slaap, intermitterende, rusteloze slaap depressie, verlies van kracht, verminderde efficiëntie, leidt tot een verzwakking van de afweer van het lichaam.

Gebrek aan slaap verstoort dus de concentratie, wat onaanvaardbaar is voor mensen met bepaalde beroepen (bijvoorbeeld piloten, chauffeurs, chirurgen).

De slaapkwaliteit wordt door veel factoren beïnvloed.

  1. Het wordt aanbevolen om in een goed geventileerde ruimte te slapen. In de zomer kunt u slapen met het raam open. Kortademigheid verhindert snel inslapen, veroorzaakt algemeen ongemak en verstoort de slaap.
  2. De beste activiteit voor het slapengaan is een korte wandeling in de frisse lucht. Hierdoor kunt u een beetje actief zijn als u het grootste deel van de dag aan uw bureau zit. Over het algemeen vallen mensen in gebieden die verzadigd zijn met zuurstof (bijvoorbeeld in de buurt van het strand) veel beter in slaap.
  3. Eet geen vet, zout, gekruid voedsel voor het slapengaan. De meest bruikbare optie is een glas kefir of yoghurt, omdat te veel eten ’s avonds een zwaar gevoel in de maag, boeren, brandend maagzuur kan veroorzaken, wat de slaap zal verstoren. Trouwens, nachtmerries komen meestal op een volle maag.
  4. De kwaliteit van de slaap kan worden beïnvloed door onjuist geselecteerd beddengoed en een oncomfortabel bed (poef, opklapbed, slechte bank). Het is het beste om matrassen te kiezen die zijn gemaakt van natuurlijke vulstoffen (bijv. Boekweitschil). Een te hard of te zacht bed kan uw rugspieren vermoeien en een goede nachtrust belemmeren.
  5. Bedlinnen moet ook van natuurlijke materialen zijn gemaakt (meestal katoen). Om te slapen is het goed om een ​​orthopedisch kussen te gebruiken (maar voor het kopen is het beter om een ​​arts te raadplegen), of gewoon, maar, zoals een matras, met een natuurlijke vuller. Vergeet niet het beddengoed minimaal één keer per week te verschonen en gebruik in de zomer een dunne deken in plaats van warm.
  6. Om rustig te slapen, moet je de avond in een aangename sfeer doorbrengen. Probeer niet aan zorgen, moeilijke dingen te denken en geen verantwoorde beslissingen te nemen voordat je naar bed gaat. Ten eerste, zoals u weet, is de ochtend wijzer dan de avond. Ten tweede kunnen nerveuze ervaringen slapeloosheid of moeite met inslapen veroorzaken, wat geen vrede brengt.
  7. Ga ook niet voor het slapengaan achter de computer zitten (vooral niet spelletjes spelen). Het wordt niet aanbevolen om lang aan de telefoon te praten of films en programma’s te kijken die kunnen schrikken, opwinden of van streek maken. Dit geldt vooral voor kwetsbare mensen met een zwak type zenuwstelsel.
  8. Voor het slapengaan is het goed om een ​​bad te nemen (er zijn bijvoorbeeld speciale aromatische vulstoffen voor de badkamer met een kalmerende werking op basis van verschillende natuurlijke componenten), relax in het nachtlampje, luister naar rustige, rustige muziek, onthoud alle goede gebeurtenissen van de dag en stel je voor welke aangename gebeurtenissen morgen kunnen gebeuren.
  9. Wees niet bang om slaappillen te nemen.

Als je regelmatig last hebt van slapeloosheid, gebruik dan slaappillen. Er zijn nu zeer effectieve en veilige remedies, zoals: Doxinate of Relaxedin.