Ziekten tijdens de zwangerschap

Zwangerschap kan een groot wonder worden genoemd, omdat de geboorte en het verschijnen van een nieuw leven spannend is. Maar deze vreugdevolle maanden hebben ook negatieve kanten. Tijdens het wachten op een kind kunnen zich bepaalde kwalen en gezondheidsproblemen voordoen.

Toxicose wordt beschouwd als de meest voorkomende aandoening. Symptomen hiervan zijn braken, misselijkheid, depressieve stemming, verminderde eetlust en gewichtsverlies. In de regel is toxicose alleen een probleem tijdens de eerste paar weken. Bij langdurige klachten dient u een arts te raadplegen, omdat ernstige uitdroging en ongecontroleerd gewichtsverlies een negatief effect hebben op het lichaam van moeder en kind. Toxicose komt om verschillende redenen voor, waaronder negatieve emoties, chronische ziekten van het spijsverteringskanaal en de lever, erfelijke ziekten, een verzwakt immuunsysteem, hormonale veranderingen in het lichaam en aandoeningen van het zenuwstelsel. Om uw gezondheid te verbeteren, moet u meerdere keren per dag in kleine porties eten, zuivelproducten en eieren in uw dieet opnemen en zuur en zout voedsel eten zoals uw lichaam nodig heeft. Bij sommige zwangere vrouwen kan misselijkheid veroorzaakt worden door specifieke geuren van bepaalde producten, sigaretten of parfums. In dit geval is het noodzakelijk dat degenen die zich in de buurt van de zwangere vrouw bevinden, deze geuren ook vermijden, d.w.z. niet roken en geen toiletwater gebruiken.

Bij zwangere vrouwen verandert het werk van hormonen en daardoor lijden sommigen aan hoge bloeddruk. Dit verzwakt de wanden van bloedvaten, inclusief aderen. Hierdoor worden niet alleen de benen onaantrekkelijk, maar kunnen er ook ernstige gezondheidscomplicaties ontstaan. Bij de eerste symptomen van spataderen moet u hulp van een arts zoeken. De eerste tekenen van de ziekte kunnen pijn en zwaarte in de benen zijn. Vervolgens ontwikkelen zich stoornissen in de bloedsomloop, verschijnen pigmentvlekken en tromboflebitis. Spataderen kunnen het gevolg zijn van een erfelijke aanleg, overgewicht, onvoldoende lichamelijke activiteit, te veel blootstelling aan zonlicht. In moeilijke gevallen worden spataderen operatief en met een laser verwijderd. Daarom is het belangrijk om de bloedvaten te versterken met behulp van lichaamsbeweging, een gezond dieet, de consumptie van producten die bioflavonoïden bevatten (sinaasappelen, abrikozen, kersen, krenten, aardbeien, kruisbessen, enz.) en vitamines te nemen (bijvoorbeeld, Elevit), die vitamines en mineralen bevatten die nodig zijn voor zwangere vrouwen. Zwangere vrouwen kunnen lange wandelingen maken en probleemgebieden masseren.

Sommige vrouwen hebben tijdens de zwangerschap ook last van brandend maagzuur. Een onaangenaam branderig gevoel in het gebied van de zonnevlecht treedt op als gevolg van verhoogde intra-abdominale druk of als gevolg van ernstige ziekten van het spijsverteringskanaal. Bij frequente manifestaties van brandend maagzuur mag u geen vet vlees en vis, gekookte eieren, hete kruiden, koolzuurhoudende dranken en koffie eten. Je moet ook losse kleding dragen, op een comfortabel bed slapen en kruidenafkooksels drinken.

Ook kunnen sommige vrouwen striae op de buik en dijen krijgen. Om dit te voorkomen, is het noodzakelijk om speciale crèmes aan te brengen, zoals Pregnacream.