10 voedingsmiddelen om u te helpen energiek te zijn

Vette, zoete of te zoute gerechten voegen extra kilo’s toe en ontnemen de vitaliteit. Onze energiebron is afhankelijk van de inhoud van ons bord. Calorierijk voedsel ontneemt ons kracht. Na een stevige maaltijd richt het lichaam zich alleen op het verteren van voedsel. Een uitgebalanceerd menu helpt energie te besparen.

  1. Bruine rijst

Rijst bevat magnesium dat ons lichaam helpt energie te produceren. Dit veelzijdige product kan een bijgerecht zijn voor vis, kip of mager vlees. Bruine rijst goed te combineren met verse of gekookte groenten. Dit voedsel moet altijd in uw dieet worden opgenomen.

  1. Spinazie

Caloriearme spinaziebladeren zijn een bron van ijzer. Spinazie activeert de aanmaak van hemoglobine, wat bijdraagt ​​aan een snellere verzadiging met zuurstof. Het stimuleert de stofwisseling en draagt ​​bij aan een actievere opwekking van energie.

  1. Peulvruchten

Ze voorzien het lichaam van gezond plantaardig eiwit en complexe koolhydraten. Peulvruchten behouden de hele dag een comfortabel energieniveau. Linzen of bonen in combinatie met een frisse salade zijn een uitstekend complex gerecht, zelfs voor vleeseters.

  1. Wortel

Wortel bevat bètacaroteen. Het is natuurlijk pigment dat tijdens de spijsvertering is omgezet in vitamine A. Deze vitamine is op zijn beurt een krachtig wapen tegen vrije radicalen. Om de wortels bruikbaar te houden, bak of eet vers. Wortelen helpen bij het wegwerken van vermoeidheid en stress.

  1. Zeevis

Zalm, sardines, haring, makreel – al deze vissoorten leveren ons de essentiële omega-3-zuren. Ze zorgen voor de bloedvaten, voeden de hersenen en verbeteren de concentratie en stemming. Het eiwit in de vis wordt gebruikt om spieren op te bouwen en geeft een gevoel van energie. Vergeet niet om 2-3 keer per week vis in uw menu op te nemen.

  1. Eieren

Door de unieke structuur van eiwit neemt het menselijk lichaam het voor 97% op. De aminozuren in eieren die betrokken zijn bij het herstel en de opbouw van onze spieren. Mensen die veel sporten, moeten elke dag eiwit eten.

  1. Amandel

Amandel is een natuurlijke energie-accumulator: amandelen bevatten veel eiwitten, magnesium, koper en riboflavine – vitamine B2. Deze vitamine is betrokken bij veel belangrijke processen die in het lichaam plaatsvinden. Stoffen in amandelen helpen om gifstoffen te neutraliseren en de mentale activiteit te behouden. Voeg een paar noten toe aan het ontbijt of doe het in een zak om op het werk te eten.

  1. Bananen

Bananen verzadigen onze organen met vezels. Als je een banaan aan het ontbijt toevoegt, zal er voor de lunch voldoende energie en kracht zijn. Het is ook een geweldige snackoptie midden op een vermoeiende dag.

  1. 9. Yoghurt

Natuurlijke yoghurt, zonder suiker en allerlei toevoegingen, is een uitstekende bron van eiwitten, vitamines en mineralen. De eiwitten zijn essentiële voedingsstoffen voor onze spieren. Calcium en magnesium zijn nodig voor optimaal herstel na werk of training. Zure melkproducten geven ons ook vitamine B2 en B12, die zorgen voor hersenactiviteit.

  1. Sinaasappelen

Sinaasappels bevatten vitamine C, kalium en foliumzuur die nodig zijn om de immuniteit te ondersteunen. Om geen waardevolle vezels te verliezen, kunt u beter geen sinaasappelsap persen, maar de hele vrucht eten. Oranje zorgt voor een mooie huid en bevordert de aanmaak van collageen.