migraine

4 Effectieve technieken om migraine te overwinnen

We maken ons allemaal tot op zekere hoogte zorgen over hoofdpijn en migraineaanvallen in het dagelijks leven. De moderne wereld is rijk aan verschillende prikkels, laat vaak geen tijd over voor een ontspannende rust van lichaam en geest en vereist ongekende snelheden van een mens. Miljoenen mensen kennen dit probleem; maar tot op zekere hoogte lossen ze het effectief op met pijnstillers die de receptoren kunnen afstompen.

Zijn er nog andere methoden om snel en gemakkelijk van migraine af te komen? Er zijn dergelijke methoden die de oorzaken van hoofdpijn effectief wegnemen en ook absoluut zonder schadelijke gezondheidseffecten werken.

4 recepten om migraine te overwinnen

Kruidenthee

Een van de meest effectieve recepten voor de behandeling van hoofdpijn is het gebruik van goed geoogste kruidenthee. Rustgevende kruiden zoals pepermunt, ivan-thee, citroenmelisse en klein hoefblad moeten in de thee aanwezig zijn. In gewone apotheken worden uitstekende collecties verkocht die de bloeddruk snel kunnen normaliseren, als een van de oorzaken van migraine, en ook een kalmerend effect hebben op de psyche en helpen bij het reinigen van het lichaam. Vanwege de bepaalde actieve stoffen die ze bevatten, hebben deze vergoedingen inderdaad een significant effect bij migraineaanvallen, in het bijzonder verlichten ze pijn en irritatie van zenuwuiteinden, ze verdoven ze niet, maar ontspannen en tonifiërend.

Op dezelfde manier kan bijna elke kruidensamenstelling hoofdpijn snel en efficiënt verlichten. Het is voldoende om 2 kopjes kruidenthee met honing en citroen per dag te drinken om niet alleen het pijnstillende effect op korte termijn te ervaren, maar ook het preventieve effect op de lange termijn op je lichaam.

Massage

Hoofdmassage is een effectieve techniek voor diegenen die bereid zijn 15-20 minuten te besteden om de hoofdpijn te verlichten. Masseer het pijnlijke gebied op het hoofd in cirkelvormige bewegingen in een rustig tempo gedurende 3-5 minuten, verhoog langzaam de intensiteit en kracht van het drukken, masseer nog eens 2-3 minuten, verlaag dan langzaam het tempo en de kracht, masseer nog eens 4- 5 minuten. Voor een sneller en langduriger effect is het aan te raden om olie in het proces te gebruiken.

Oliën

Oliekompressen verlichten snel hoofdpijn, omdat ze werken op de plaats van irritatie. De manier waarop ze inwerken op zenuwuiteinden is vergelijkbaar met het effect van kruidentincturen. Oliën versterken het lichaam en verlichten ontstekingen van spiervezels en irritatie van zenuwreceptoren, absorberen in de huid en werken er direct op. Bovendien werken de essentiële componenten van oliën ook als een pijnstiller die zwelling verlicht.

Om hoofdpijn te verlichten is het voldoende om een beetje olijf-, sandelhout-, lijnzaad- of druivenolie te verwarmen. Verwarmde olie moet met een gaaskompres op een pijnlijke plek worden aangebracht of op het pijngebied op de hoofdhuid worden gewreven. Wacht tot de olie in de huid is opgenomen en herhaal de actie door de olie voor te verwarmen.

Medicijnen

Als alle bovenstaande methoden niet hebben geholpen, kunt u medicijnen gebruiken om de hoofdpijn te verlichten. Er zijn verschillende opties, waaronder:

• Sumatriptan (Suminat, Imigran, Suminat), het is de meest populaire remedie tegen migraineaanvallen.
  • De combinatie van paracetamol met cafeïne (Panadol), het is een breed-spectrum analgeticum.
  • Metoprolol (Betaloc), het is een medicijn dat helpt om van een hoofdpijn of migraineaanval af te komen als deze gepaard gaan met een verhoging van de bloeddruk.