5 manieren om uw geestelijke gezondheid te behouden en een bipolaire stoornis te voorkomen

  1. Analyseer waar u energie aan besteedt.

Meestal wordt energie besteed waar een persoon geen plezier en vreugde voelt. Daarom moet u uw leven analyseren. Verdeel het vel papier in vakken: familie, carrière, vrienden, gezondheid, enz. Neem de stiften en geef betekenis aan alle kleuren die zullen worden gebruikt. Rood betekent bijvoorbeeld angst, groen – kalm, oranje – energie, grijs – verdriet of vermoeidheid. Verf elke sectie in de meest geschikte kleur. Het is belangrijk om alleen op uw gevoelens te vertrouwen. Deze oefening helpt je om je energieverlies visueel te beoordelen. Als je eenmaal begrijpt welk deel van je leven lijdt, zal het gemakkelijker voor je zijn om met positieve energie gevuld te worden.

  1. Vind je doel.

Wanneer een persoon leeft en zijn bestemming vervult, stroomt er energie naar hem toe. Maar de moeilijkheid ligt in het vinden van een manier. Tegelijkertijd is het belangrijk om van het proces zelf te genieten. U kunt verschillende manieren gebruiken om erachter te komen wat u energie geeft. Vraag uzelf af wat u zou doen als u geen geld hoefde te verdienen. Als je niets verandert, is dat prima.

  1. Maak een lijst met prestaties.

Een gezonde psychologische toestand houdt rechtstreeks verband met het gevoel van eigenwaarde. Als uw gevoel van eigenwaarde laag is, zult u niet gemotiveerd zijn om te handelen. De gemakkelijkste manier om uw potentieel te bereiken, is door een lijst te maken van de prestaties die u in uw leven heeft bereikt. Als u twijfelt aan uw capaciteiten, neem dan deze lijst en lees deze hardop voor.

Vraag uw dierbaren ook om de vraag te beantwoorden waarom ze van u houden en wat ze van u hebben geleerd. U zult merken dat hun antwoorden u zullen verrassen en uw gevoel van eigenwaarde zullen vergroten. Prijs uzelf tijdens de week voor zelfs de kleinste prestaties. Dit leert je hersenen om zich op het positieve te concentreren. Deze vaardigheid zal je helpen een gezonde psychologische toestand te behouden.

  1. Voel de staat van geluk.

Geluk kan op elk moment worden gevoeld en is niet afhankelijk van externe omstandigheden. Hoe vreemd het ook mag klinken, u kunt het vermogen ontwikkelen om u gelukkig te voelen. Onthoud in detail de gelukkigste dag van uw leven. Misschien was het de geboorte van een kind of het nieuwe jaar, toen je ouders je speelgoed gaven. Schrijf je gevoelens op met deze herinneringen. Probeer je dan je toestand voor te stellen en deze emoties te ervaren. Na deze meditatie voel je veel energie en vitaliteit. Je brein zal afstemmen om deze sensaties dagelijks te ontvangen. Gelukkig zijn betekent zowel psychisch als lichamelijk gezond zijn.

  1. Communiceer alleen met positieve mensen.

Communiceer in het dagelijks leven alleen met positieve en intellectueel ontwikkelde mensen. Zoek mensen met dezelfde interesses en wereldbeelden. Creëer een communicatiecirkel waarin u kunt ontspannen of iets nieuws kunt leren. Giftige mensen nemen je energie weg, zelfs tijdens een eenvoudig gesprek. De omgeving heeft rechtstreeks invloed op uw geestelijke gezondheid. Dus probeer jezelf elke dag te omringen met mensen die je leven zullen vullen met positieve gebeurtenissen.

Maar als u merkt dat u niet kunt omgaan met de verslechtering van de psycho-emotionele toestand, ga dan naar een arts en neem medicijnen zoals Arpizol of Depilox.