Hoe niet te veel eten?

Het is dus tijd voor de nieuwjaarsvakantie, de tafels staan vol met verschillende gerechten en onze maag kan een echte test doorstaan. Als je je slecht voelt vanwege te veel eten, dan is dit geen reden om meteen pillen te pakken. Dus probeer je het gevolg op te lossen, niet de oorzaak. Het zal veel nuttiger zijn om enkele voedingsregels te beheersen en het probleem voor eens en voor altijd op te lossen. We hebben voor u het beste advies verzameld van artsen, voedingsdeskundigen, psychologen en zelfs yogatrainers over hoe u voedselinname goed kunt benaderen. Door deze eenvoudige regels te volgen, help je je maag, darmen en andere organen van het spijsverteringskanaal om hun werk beter te doen.

Neem 5 minuten voordat je gaat eten ademhalingsoefeningen. Dankzij deze eenvoudige techniek zal je zenuwstelsel kalmeren en kunnen afstemmen op een maaltijd. Het is met name niet wenselijk om te eten als je negatieve emoties ervaart. Probeer in ieder geval niet aan tafel te gaan zitten voordat u ademhalingsoefeningen hebt gedaan. Als dit niet helpt, of als u langdurige spanning en stress ervaart, gebruik dan kalmerende middelen, zoals Relaxedin, omdat wetenschappers al lang hebben bewezen dat de meeste ziekten van het maagdarmkanaal psychosomatisch van aard zijn.

Zoek voor ademhalingsoefeningen eerst een plek waar niemand je enkele minuten zal storen. Je kunt je ogen sluiten en langzaam en diep beginnen ademen. Probeer bij elke ademhalingscyclus de tijd tijdens het inademen en uitademen zo lang mogelijk te maken. Als gevolg hiervan moet u op het punt komen dat uw inademing en uitademing acht seconden zal zijn. Stop daar niet en na verloop van tijd zal deze tijd verdubbelen. In elk geval hoeft u de indicatoren niet te achtervolgen, omdat uw doel is om te ontspannen en uw zenuwstelsel te kalmeren voordat u gaat eten.

Het is belangrijk dat het verteringsproces begint voordat het voedsel de mond binnenkomt. Je gedachten, de geuren van de aankomende lunch, zorgen ervoor dat het lichaam zich klaarmaakt voor een maaltijd. Speeksel verschijnt in de mond, de maag start de productie van zuur en enzymen die de spijsvertering bevorderen. Als we haastig eten, missen we onvermijdelijk een van de stadia van een goede spijsvertering en als gevolg hiervan krijgen we indigestie en andere problemen van het maagdarmkanaal.

Kijk eerst wat je gaat eten, geniet van de geur. Doe een klein stukje in je mond en proef je eten grondig. Dit advies is zo vanzelfsprekend en eenvoudig dat het voor u niet moeilijk zal zijn.

Deze eenvoudige tips helpen uw lichaam uw maag voor te bereiden op het werk. U moet uw maaltijd zo bewust mogelijk benaderen!