Maagzweer: oorzaken, symptomen, behandeling

Zweer is een ziekte van het slijmvlies van de maag, het eerste deel van de dunne darm of soms de onderste slokdarm. De ziekte gaat gepaard met ernstige pijn en andere onaangename symptomen. Bij onjuiste behandeling wordt de zweer verergerd. Daarom is het belangrijk om precies te weten hoe de ziekte moet worden behandeld en wat te doen, zodat deze zich niet ontwikkelt.

Maagzweer: oorzaken

Wetenschappers hebben ontdekt dat de bacterie Helicobacter pylori de belangrijkste oorzaak is van de ontwikkeling van de ziekte. Als een resultaat van de activiteit van deze organismen, worden de cellen van de maagwand vernietigd, en in hun plaats bevindt zich een maagzweer.
Andere oorzaken van de ziekte:

• Een maagzweer kan ontstaan ​​op basis van andere aandoeningen, zoals diabetes, tuberculose, longkanker, hepatitis, enz.
  • Mechanische of chemische schade aan de maag.
  • Stressvolle situaties.
  • Onjuiste voeding. Vooral overmatige consumptie van koffie draagt ​​bij aan de ontwikkeling van de ziekte.
  • Gebruik van alcohol en andere giftige stoffen, roken.
  • genetische factor.

Maagzweer: de eerste tekenen van de ziekte

Symptomen van de ziekte:

• Pijnen die de bovenbuik bezeren. Gevoelens kunnen zowel zwak als trekkend zijn, en intens en scherp. Pijnlijke manifestaties worden verergerd door fysieke activiteit, het gebruik van alcoholische dranken en gekruide voedingsmiddelen, hongerstaking
  • maagzuur, dat wordt gevoeld boven de maag, dat is al in de borst. Maagsap vergiftigt de slokdarm enkele uren na het eten.
  • Misselijkheid en overgeven. Voedsel in de aangedane maag veroorzaakt pijn en veroorzaakt een afbraak van de maagmotiliteit.
  • Psychologisch verlies van eetlust. Een persoon is bang voor nieuwe aanvallen van pijn en verliest daardoor de smaak voor voedsel
  • Boeren, waarbij maagsap in de keel komt. Voelt als een zure of bittere smaak in de mond.
  • Gassen
  • Zwaar gevoel in de maag na het eten
  • Snelle verzadiging
  • Constipatie

Behandeling van maagzweren

De aanpak van maagzweertherapie moet uitgebreid zijn. Dit is niet alleen een dieet, maar ook medicijnen en vitamines. Gebruik bij de behandeling van maagzweren de volgende farmacologische middelen:

1. Antibacteriële geneesmiddelen. Dit zijn Penicillinen (Augmentin), Tetracycline (Resteclin), Macrolides (Apo-Claritromycine, Clarbact) en derivaten van nitromidazol.
  2. Geneesmiddelen die de beschermende mechanismen van het slijmvlies versterken. Bismuth-subcitraat draagt ​​bij aan de vorming van een film op de wanden van de maag en leidt ook tot de dood van de bacterie Helicobacter pylori, die celdood en als gevolg daarvan een maagzweer veroorzaakt.
  3. Antisecretoire geneesmiddelen. Dit zijn de antacida die de maag omhullen, protonpompblokkers (Omeprazol Actavis, Rabicip, Lanzol, Nexium, Nexpro, enz.), H2-histamine-receptorblokkers (Ranitidine Relief, enz.) En andere geneesmiddelen.

Extra geneesmiddelen voor de behandeling van maagzweren:

• antispasmolitiek: Doverin, Colofac en anderen
  • prokinetiek