maagzweer

Maagzweer: oorzaken, symptomen, behandeling

Zweer is een ziekte van het slijmvlies van de maag, het eerste deel van de dunne darm of soms het onderste deel van de slokdarm. De ziekte gaat gepaard met hevige pijn en andere onaangename symptomen. Bij onjuiste behandeling wordt de zweer verergerd. Daarom is het belangrijk om precies te weten hoe de ziekte moet worden behandeld en wat u moet doen om te voorkomen dat deze zich ontwikkelt.

Maagzweer: oorzaken

Wetenschappers hebben ontdekt dat de belangrijkste oorzaak van de ontwikkeling van de ziekte de bacterie Helicobacter pylori is. Als gevolg van de activiteit van deze organismen worden de cellen van de maagwand vernietigd en in plaats daarvan is er een zweer.

Andere oorzaken van de ziekte:

• Een maagzweer kan ontstaan op basis van andere aandoeningen, zoals diabetes, tuberculose, longkanker, hepatitis, enz.
  • Mechanische of chemische schade aan de maag.
  • Stressvolle situaties.
  • Onjuiste voeding. Vooral overmatige koffieconsumptie draagt bij aan de ontwikkeling van de ziekte.
  • Gebruik van alcohol en andere giftige stoffen, roken.
  • Genetische factor.

Maagzweer: de eerste tekenen van de ziekte

Symptomen van de ziekte:

• Pijn in de bovenbuik. Gevoelens kunnen zowel zwak en trekkend zijn, als intens en scherp. Pijnlijke manifestaties worden verergerd door lichamelijke activiteit, het gebruik van alcoholische dranken en gekruid voedsel, hongerstaking.
  • Maagzuur, dat boven de maag wordt gevoeld, dat wil zeggen, al in de borst. Maagsap vergiftigt de slokdarm een paar uur na het eten.
  • Misselijkheid en overgeven. Voedsel in de aangetaste maag veroorzaakt pijn en veroorzaakt een afbraak van de maagmotiliteit.
  • Psychisch verlies van eetlust. Een persoon is bang voor nieuwe pijnaanvallen en verliest daarom de smaak voor voedsel
  • Boeren, waarbij maagsap in de keel komt. Voelt als zure of bittere smaak in de mond.
  • Gassen
  • Zwaar gevoel in de maag na het eten
  • Snelle verzadiging
  • Constipatie

Behandeling van maagzweer

De benadering van de behandeling van ulcera moet alomvattend zijn. Dit is niet alleen een dieet, maar ook medicijnen en vitamines. Gebruik bij de behandeling van maagzweren de volgende farmacologische middelen:

1. Antibacteriële medicijnen. Dit zijn penicillines (Augmentin), tetracycline(Resteclin), Macroliden(Apo-Clarithromycin, Clarbact), en derivaten van nitromidazol.
  2. Geneesmiddelen die de beschermende mechanismen van het slijmvlies versterken. Bismutsubcitraat draagt bij aan de vorming van een film op de wanden van de maag en leidt ook tot de dood van de bacterie Helicobacter pylori, die celdood veroorzaakt en als gevolg daarvan een maagzweer.
  3. Antisecretoire medicijnen. Dit zijn de maagzuurremmers die de maag omhullen, protonpompblokkers (Omeprazole Actavis, Rabicip, Lanzol, Nexium, Nexpro, etc.), H2-histaminereceptorblokkers (Ranitidine Relief, enz.) en andere medicijnen.

Aanvullende geneesmiddelen voor de behandeling van maagzweren:

• krampstillers: Doverin, Colofac en anderen
  • prokinetiek