Preventie van acute luchtweginfectie

Koud en vochtig in de naderende herfstperiode – ideale satellieten voor de ontwikkeling van acute luchtwegaandoeningen. De ziekteverwekkers die ze veroorzaken, zweven letterlijk in de lucht en bij elke ademhaling worden mensen bedreigd door hoge koorts, verkoudheid en keelpijn. Wetenschappers hebben meer dan tweehonderd micro-organismen geteld die ons een toestand kunnen veroorzaken, die we gewend zijn acute luchtweginfectie te noemen.

Preventie van verkoudheid

Onder de algemene naam acute luchtweginfectie zijn er een aantal specifieke ziekten die worden overgedragen door druppeltjes in de lucht: bronchitis, bronchiolitis, rhinitis, tonsillitis, faryngitis, nasofaryngitis, longontsteking en acute respiratoire virale infecties (als een speciaal geval van acute luchtweginfecties).

De ontwikkeling van elk van deze ziekten begint met vergelijkbare symptomen: keelpijn, loopneus en hoesten, tranen, gebrokenheid, zwakte, hartkloppingen, hoofdpijn. Daarom, als u het niet zelf wilt voelen, moet u speciale aandacht besteden aan preventie.

De meest betrouwbare manier om infectie met acute luchtweginfectie te voorkomen, is door geen contact te onderhouden met mensen die al besmet zijn. Maar in de praktijk is het bijna onmogelijk, dus je moet gewoon goed op je gezondheid letten. Hiervoor moet je je aan een aantal regels houden:

1. Kamer lucht. Pathologische bacteriën worden overgedragen door druppeltjes in de lucht, dus hoe vaker u lucht en frisse lucht binnenlaat, hoe minder microben u zullen omringen.
  2. Versterk de immuniteit. Eenmaal in het lichaam stimuleren de bacteriën het immuunsysteem om antilichamen te produceren om ermee te vechten. Hoe sterker de immuniteit, hoe meer antilichamen zich zullen ontwikkelen en hoe sneller het lichaam de ziekte zal overwinnen. Let vooral op het eten, het moet compleet en divers zijn. Neem tijdens deze periode extra vitaminecomplexen, vooral vitamine C en andere van vitaal belang (bijvoorbeeld, Redoxon, Gold-Vit C 1000 Forte, Redox-C). Vergeet gezonde slaap en matige fysieke activiteit niet. Positieve effecten op de immuniteit hebben frequente wandelingen in de open lucht en vermijden een lang verblijf in afgesloten ruimtes. De toename van de immuniteit wordt goed beïnvloed door verharding. De afwisseling van hoge en lage temperaturen stimuleert de beschermende functies van de luchtwegen in de strijd tegen ziekteverwekkende microben. De contrasterende douche werkt goed voor deze dingen.
  3. Vergeet aanvullende preventiemethoden niet. U kunt ook het risico verminderen dat virussen en bacteriën het lichaam binnendringen door een reeks manipulaties. Spoel uw keel regelmatig met afkooksels van kruiden of een oplossing van frisdrank. Het zal helpen bij het verwijderen van virussen, bacteriën en giftige stoffen die naar ons toe komen. Opgemerkt moet worden dat deze procedure een licht irriterend effect heeft, daarom kan er onmiddellijk daarna een onaangenaam gevoel in de keel zijn, wat enkele minuten duurt.
  4. Zorg voor jezelf. Soms worden we verspreiders van de infectie en ondermijnen we onze gezondheid met ongerechtvaardigde spelletjes met kou en vochtigheid – we kleden ons luchtig, we zitten veel, we zijn nerveus voor kleinigheden. Neem geen risico!