slaap

Zeven redenen die slaap beïnvloeden bij HIV

1. Angst en ongerustheid.

Dergelijke ernstige chronische ziekten gaan vaak gepaard met angstige gevoelens, zoals angst voor het onbekende, het risico anderen te besmetten. Iemand is bang om anderen over zijn HIV-status te vertellen. Als gevolg hiervan wordt het gevoel van angst intenser, wat slaapstoornissen veroorzaakt.

1. Negatieve gedachten.

Mensen met hiv kunnen negatieve gedachten hebben over hun toekomst of behandelingsproblemen. Financiële problemen hebben ook invloed op de emotionele toestand, omdat er een probleem is waar je genoeg geld kunt krijgen voor de noodzakelijke behandeling, als het niet door de staat wordt betaald. De stress van het uitgeven van geld kan een andere oorzaak zijn van slaapstoornissen. Dergelijke negatieve gedachten zorgen ervoor dat het lichaam zich niet kan aanpassen aan een goede nachtrust.

1. Eigenaardigheid van HIV.

Bij deze ziekte kunnen cellen met het immunodeficiëntievirus neurotoxinen produceren. Dit leidt tot slaapproblemen.

1. Bijwerkingen van medicijnen.

HIV-medicijnen hebben hun bijwerkingen. Veel mensen merken dat ze zich zelfs na een nacht doorslapen niet uitgerust voelen. Het is bekend dat de meeste van deze bijwerkingen optreden binnen een paar weken na het starten van het medicijn.

1. Onaangename symptomen van HIV.

HIV kan gepaard gaan met verschillende onaangename symptomen:

• perifere neuropathie;
  • onaangenaam plakkerig zweet ‘s nachts;
  • koorts;
  • hoofdpijn.

Bij manifestatie van deze symptomen voelt de persoon zich ongemakkelijk. Als gevolg hiervan wordt een gezonde slaap verstoord.

1. Manifestaties van apneu.

Slaapapneu is een aandoening die wordt gekenmerkt door perioden van kortademigheid tijdens de slaap. Er zijn veel onderzoeken die aantonen dat HIV vergroting van de amandelen en amandelen kan veroorzaken, vooral bij degenen die niet worden behandeld of een ernstige ziekte hebben. Als gevolg hiervan kan tijdens de slaap kortademigheid optreden en wordt de persoon wakker.

1. Gebrek aan vitamines.

Een tekort aan vitale stoffen beïnvloedt de kwaliteit van je slaap. Gebrek aan vitamines of sporenelementen kan leiden tot slaapstoornissen. Bij hiv verzwakt het lichaam en tijdens deze periode is het noodzakelijk om vitaminecomplexen te slikken.

Slaap is een belangrijk onderdeel van een gezonde levensstijl, vooral voor mensen met hiv. Wanneer de slaap wordt verstoord, wordt de immuunrespons van het lichaam driemaal verminderd. Als we slapen, worden er verschillende immuuneiwitten aangemaakt die vervelende infecties en virussen bestrijden. Naarmate het immuunsysteem van het lichaam verzwakt met HIV, verslechteren slaapstoornissen de gezondheid van een persoon.

Voor zijn eigen voortplanting gebruikt HIV dezelfde cellen die het lichaam gebruikt om infecties te bestrijden. Het humaan immunodeficiëntievirus zorgt ervoor dat geïnfecteerde cellen sneller afsterven en geeft andere cellen een signaal om sneller af te sterven.

Dus als bij u de diagnose hiv is gesteld en u moeite heeft om in slaap te vallen, neem dan contact op met uw arts die u kan helpen de oorzaak van uw ongemak te achterhalen. Het belang van een gezonde slaap mag niet worden onderschat.

Herinneren, een gezonde levensstijl kan het immuunsysteem versterken en achteruitgang voorkomen.