ziek worden

Hoe je niet ziek wordt als je voeten nat worden

Lenteregens zijn weersomstandigheden waarbij je heel gemakkelijk onaangename ziektes kunt krijgen. Nat en onderkoeld raken kan verkoudheid, problemen met de benen of zelfs nefritis veroorzaken.

Deskundigen raden ten strengste aan om niet te lang in natte schoenen te blijven staan en geven een lijst met adviezen voor snelle eerste hulp aan de voeten.

Welke ziekten kunnen zich ontwikkelen als gevolg van natte voeten?

Het gevolg van het lopen in plassen kunnen de volgende ziekten zijn:

• rhinitis, verkoudheid, acuut ademhalingssyndroom. Veel mensen geloven dat deze ziekten zich niet alleen kunnen ontwikkelen als gevolg van onderkoeling, en dat is waar. Maar dankzij dit kan de kracht van het immuunsysteem verzwakken, wat omstandigheden zal creëren voor de reproductie van virussen en bacteriën. Als gevolg hiervan kunnen sinusitis en ontsteking van de longen ontstaan;
  • ontsteking van het genitale systeem, blaasontsteking – een ziekte met een onaangename reeks symptomen, die in de toekomst een katalysator kan worden voor infectieziekten van de nieren;
  • verschillende nierziekten, ontsteking van de urineblaas – hun vroegtijdige behandeling draagt bij aan de ontwikkeling van chronische vormen;
  • artritis – als u deze ziekte heeft, kan deze verergeren;
  • prostatitis – heeft een directe invloed op het optreden van mannelijke onvruchtbaarheid;
  • neuralgie van de heupzenuw;

Schimmelinfectie moet afzonderlijk worden besproken – het is onmogelijk om de omvang van het ongemak bij het ontstaan ​​van schimmel op de benen te overdrijven. Koelte en nattigheid bevorderen de activering van schimmels. Maar overdrijf het niet met het verwarmen van je voeten. Panty’s, meerdere paar sokken, laarzen met een bontvoering zijn de ideale omgeving voor de voortplanting van deze ziekteverwekkers. Je moet ook niet altijd rubberen laarzen dragen. Als u tekenen van een schimmelinfectie opmerkt nadat u natte voeten heeft gekregen, gebruik dan Gentalene of Nilstat crème zo snel mogelijk.

Schoenen moeten niet worden gekozen volgens het principe ‘modieus-ouderwets’, maar volgens het principe ‘met of zonder waterdicht oppervlak’. Schoenen met een waterdichte coating houden je voeten waarschijnlijk droog.

Ouders van kleine kinderen moeten bij regenachtig weer heel voorzichtig zijn met de kleding en schoenen van hun kinderen. De voeten van het kind mogen niet nat worden. En als dit gebeurt, dan is het noodzakelijk om de benen onmiddellijk op te warmen en te drogen.

Eerste hulp bij natte voeten

Als uw voeten al nat zijn, moet u dringend manipulaties uitvoeren om de “droge toestand” van uw voeten snel te herstellen.

Deskundigen raden aan:

• verander uw schoenen zo snel mogelijk – kom sneller op uw bestemming, verander schoenen. Als je geen droge schoenen hebt, trek dan gewoon je natte schoenen uit. Het belangrijkste is dat de voeten niet meer in natte schoenen en sokken zitten, omdat dit kan bijdragen aan de ontwikkeling van schimmels en andere ziekten;
  • opwarmen. Trek indien mogelijk geïsoleerde sokken aan op droge voeten en verwarm uw handen onder een stroom warm water. Op de handen bevinden zich actieve punten die “warmtesignalen” naar het hele lichaam sturen;
  • een massage doen. Dit zal u helpen de bloedstroom te verbeteren. Om het opwarmen te versnellen, kan de massage worden uitgevoerd met een wollen doek, maar ook met verwarmende zalven of alcoholhoudende vloeistoffen. De bewegingen moeten met de klok mee worden uitgevoerd en doorgaan totdat de benen volledig zijn opgewarmd.