Tanden

Beste tandenbeschermende voeding

Tanden zijn de schoonheid van de mens. Hun toestand hangt rechtstreeks af van geconsumeerd voedsel. Het gebrek aan vitamines heeft een aanzienlijke invloed op de conditie van de tanden, waardoor ze worden blootgesteld aan verschillende ziekten. Het is noodzakelijk om constant een aanzienlijke hoeveelheid fruit en bessen, groenten en kruiden te consumeren, die de belangrijkste bron van vitamines zijn. De verscheidenheid van een dagelijkse voeding die rijk is aan voedingsstoffen, stelt u in staat om negatieve effecten in de mondholte te voorkomen, wat de verdere ontwikkeling van ernstige tandziekten voorkomt.

Overweeg het bijzondere belang van individuele producten.

Diverse soorten noten en zaden

Hun basissamenstelling is zeer rijk aan vetzuren en aminozuren. Veel noten hebben een rijke minerale samenstelling die essentieel is voor tanden, dus ze zouden in allerlei varianten in je voeding aanwezig moeten zijn. In cedervruchten zijn er bijvoorbeeld::

• Vanadium – een sporenelement dat een grote rol speelt in het proces van botstructuur, dat hun vernietiging voorkomt.
  • Calcium – het is het hoofdbestanddeel van sommige weefsels en dient om de tanden te versterken.
  • Fosfor – belangrijk voor de vorming van tandglazuur. Het neutraliseert het zuur gevormd in speeksel, dat het glazuur vernietigt.

Er is maar één regel bij het eten van noten en zaden: je kunt niet kraken met je tanden, in dergelijke gevallen kan beschadigd glazuur niet worden hersteld.

Wortel

In zijn ruwe vorm bevat het veel mineralen, die een bescherming zijn voor de tanden. De groente heeft een stevige structuur, daarom komt er bij het eten een overvloedige hoeveelheid speeksel vrij, wat het zuur-base-evenwicht in de mondholte normaliseert, waardoor de groei van bacteriën wordt gestopt. Het verwijdert tandplak en etensresten als een tandenborstel.

Groenen

Het bevat veel belangrijke vitamines en mineralen. Dankzij de component die de bacteriën doodt, voorkomt greens cariës, ontstekingen, neutraliseert de geur in de mondholte.

Zeekool

De meeste mensen lijden aan een gebrek aan jodium in het lichaam, wat direct van invloed is op hun gezondheid. Als gevolg hiervan komen vaak ziekten voor die verband houden met de functies van de schildklier. Dergelijke ziekten hebben een nadelige invloed op de mondholte en tanden, dus het is noodzakelijk om zeevruchten in het dieet te introduceren. In hun samenstelling bevatten ze een enorme hoeveelheid aminozuren en jodium, die een tekort voorkomen.

Pompoen

Een waardevol product in de tandheelkunde is het sap en het merg van pompoen. Ze bestaan uit elementen waarmee je lang een gezond gebit kunt behouden. Pompoen heeft het complex van vitamines: ijzer, koper, fluor, zink en selenium, verliezen hun heilzame eigenschappen niet, zelfs niet bij het koken of bakken van dit product. Met behulp van bereide gerechten uit pompoen, krijgt u alle benodigde vitamines in onveranderde hoeveelheid.

Natuurlijk zijn periodieke bezoeken aan de tandarts noodzakelijk. Maar als je het eten vult met allerlei producten, die vooral gunstig zijn voor de tandgezondheid, dan is naar de dokter gaan niet zo verdrietig, maar gewoon preventief.

Wij wensen u gezondheid en een gelukkige glimlach!