Kenmerken van voeding bij hyperaciditeit

Het lichaam heeft maagsap nodig om voedsel te verteren. Bij een persoon met een gezonde maag is het zoutzuurniveau niet hoger dan 0,5%. Als de maag echter niet goed functioneert, verandert de zuurgraad.

Een verhoogde zuurgraad van de maag treedt om verschillende redenen op. Het meest voorkomende symptoom van een hoge zuurgraad in de maag is brandend maagzuur. Het treedt op wanneer maagsap de wanden van de slokdarm verbrandt en ontstekingen veroorzaakt. Deze aandoening kan worden veroorzaakt door het eten van gefrituurd, zuur, gekruid of zout voedsel, zoet of zetmeelrijk voedsel. Volg deze voedingsrichtlijnen om de symptomen te verminderen:

  • Eet 5-6 keer per dag kleine porties.
  • Drink geen koffie, vooral niet op een lege maag.
  • Eet regelmatig fruit, groenten, peulvruchten en volkoren brood.
  • Geef de voorkeur aan seizoensfruit geteeld in uw klimaatzone.
  • Eet geen witbrood en andere witte bloemproducten.
  • Voeg aardappelen, boekweit en soja toe aan uw dieet.
  • Verminder uw inname van enkelvoudige koolhydraten.
  • Drink plat water, groene thee, kruidenthee, groentesappen.

Om de zuurgraad van de maag te normaliseren, voegt u de volgende voedingsmiddelen toe aan uw dieet:

  • Havermout.

Havermout is een geschikt ontbijt voor iemand die lijdt aan een hoge zuurgraad in de maag. Havermout heeft een ontspannend effect, helpt het cholesterolgehalte in het bloed te verlagen, verlicht spijsverteringsproblemen. Deze pap bevat oplosbare vezels, die helende eigenschappen hebben en het maagslijmvlies beschermen. Havermout absorbeert niet alleen maagzuur, maar onderdrukt ook de symptomen van reflux.

  • Wortels.

Deze groente neutraliseert de zuurgraad door het gehalte aan natuurlijke alkalische componenten. Het wordt aanbevolen om het gekookt of gebakken te eten.

  • Appels.

Vanwege het hoge gehalte aan vezels, water, vitamines, mineralen, zijn appels geschikt voor mensen met maagproblemen. Ze ondersteunen de spijsvertering, reguleren de ontlasting, dwz helpen bij constipatie en diarree. Eet ongeschilde appels, zodat uw lichaam alle voedingsstoffen binnenkrijgt (inclusief antioxidanten die helpen bij gastritis met een hoge zuurgraad).

  • Amandelen.

Amandelen zijn erg nuttige noten. Het neutraliseert schadelijke bacteriën die zich vermenigvuldigen in het spijsverteringskanaal. Regelmatige consumptie van amandelen helpt de darmmicroflora te verbeteren en de zuurgraad te verminderen.

  • Zoete aardappelen.

Deze groente is rijk aan vitamine A, C, foliumzuur, kalium, ijzer en vezels. Het lichaam neemt het langzaam op, wat de symptomen van een hoge zuurgraad in de maag helpt verlichten.

  • Bananen.

Deze vrucht heeft veel nuttige reovin. Ze hebben een hoge pH-waarde en zijn geschikt om de zuurgraad tegen te gaan. Het is ook een bron van kalium, andere mineralen en vitamines. Bananen bevatten ingrediënten die de vorming van een beschermlaagje op het slijmvlies stimuleren.

  • Kalkoenvlees.

Kalkoenvlees bevat weinig vet. Dit helpt om een gezonde lever te behouden en overbelast deze niet met vet. Turkije is rijk aan selenium, koper, kalium. Koper, dat betrokken is bij de opname van ijzer, en selenium helpen het immuunsysteem beter te werken. Dit vlees bevat weinig proteïne en bindweefsel, wat vaak een zwaar gevoel in de maag veroorzaakt. Dit is het meest bruikbare vlees voor het spijsverteringskanaal.

Door een dieet te volgen en speciale medicijnen te nemen om de maagzuurgraad te normaliseren (zoals Lanzol of Lupizol) u zult dit probleem snel oplossen!