hoofdpijn massage

Hoofdpijn massage

Iedereen heeft wel eens hoofdpijn. En alle mensen zijn gewend aan een verscheidenheid aan pijnstillers, die ze onmiddellijk innemen, zonder na te denken over hoe ze pijn kunnen verlichten zonder medicijnen. Hoofdmassage is een oud en vooral effectief hulpmiddel in de strijd tegen migraine en andere soorten pijn.

In de regel is de oorzaak van hoofdpijn spierspanning. En het kan worden verwijderd met behulp van verschillende massagetechnieken.

Als de hoofdpijn chronisch is, heeft u hoogstwaarschijnlijk ernstige problemen en moet u een afspraak maken met een chiropractor, hij zal u helpen bij het kiezen van de juiste massage- en reflexologietechnieken om u te verlichten van constante pijn.

Als de hoofdpijn periodiek en zeldzaam is, probeer dan acupunctuurmassage. Dit is het effect van handen op bepaalde delen van het hoofd. Houd er rekening mee dat deze gebieden erg gevoelig zijn, dus druk niet te hard. Drukken moet licht zijn. Als er tijdens de massage ongemak optreedt, is het beter om te stoppen.

Massage techniek

Masseer eerst je voorhoofd. Plaats je vingers (wijs- en middenvinger) boven je wenkbrauwen. “Teken” lijnen verticaal en diagonaal naar het midden van het voorhoofd. Masseer vervolgens met dezelfde bewegingen van het midden naar de haargroeilijn. Masseer elk gebied twee keer. Bewegingen mogen niet abrupt zijn.

Tijdelijk gebied. Druk zachtjes met je handpalmen op de slapen, maak tegelijkertijd cirkelvormige bewegingen aan beide kanten – zes cirkels met de klok mee en zes tegen de klok in.

De basis van de schedel. Je moet je duimen op de botten achter de oren leggen. En masseer de basis van de schedel naar het midden in cirkelvormige bewegingen. Doe drie herhalingen.

Nek. Kantel je hoofd naar voren. Plaats uw handpalm op de achterkant van uw nek. Druk tijdens het inademen op dit gebied. Adem langzaam uit en stop dan met drukken. Het is dus noodzakelijk om alle delen van de nek driemaal te masseren.

Misschien zult u tijdens de massage voelen dat sommige gebieden meer gestrest zijn dan andere. Hoogstwaarschijnlijk zijn ze de oorzaak van pijn. Adem in, adem uit, druk harder op de probleemgebieden. Nadat je tot zeven hebt geteld, stop je met drukken op dit gebied. Je kunt deze techniek meerdere keren herhalen.

Zo’n massage kan thuis, op kantoor, in het transport, in het theater worden gedaan. Bijna overal heb je hoofdpijn. Na een relatief korte tijd, ongeveer tien minuten, voel je je veel beter. En de behoefte aan pijnstillers kan verdwijnen. In sommige gevallen is het echter nog steeds nodig om pijnstillers te nemen. Een van de meest populaire en effectieve medicijnen zijn Brufen en Panadol. Ze worden gebruikt om pijn te behandelen die licht tot matig van aard is. Medische studies hebben hun doeltreffendheid aangetoond bij het beheersen en verlichten van pijn. Maar onthoud dat deze medicijnen gericht zijn op het verminderen van pijn op het moment van toediening en geen invloed hebben op de progressie van de ziekte.

Het is vermeldenswaard dat de massage niet effectief zal zijn als: u een hoge temperatuur, infectieziekte, uitdroging, kater, ruggengraatproblemen heeft.